فرماندار ویژه ورامین درافتتاحیه اردو مثبت هشتادی‌های۲:

مهم‌ترین دستاورد اردوها، آموزش بهترین تصمیم‌گیری در کم‌ترین زمان ممکن به دانش‌آموزان است

ورامین (پانا) - فرماندار ویژه ورامین درافتتاحیه اردو مثبت دهه هشتادی‌های ۲ این شهرستان گفت مهم‌ترین هدف از برگزاری این اردوها این‌ است که دانش‌آموزان بیاموزند در کمترین زمان ممکن بهترین تصمیم را با بیشترین بهره‌وری از شرایط داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین دستاورد اردوها، آموزش بهترین تصمیم‌گیری در کم‌ترین زمان ممکن  به دانش‌آموزان است

مجید درویشی، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه‌ شهرستان ورامین در جریان بازدید از اردوی مثبت هشتادیای شهرستان ورامین، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد و کارایی تربیتی این اردوها، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در رابطه با طرح اردوی یک روزه بیان‌ کرد: اتفاقی که امروز در شهرستان ورامین رقم می‌خورد، شاید یک اردوی ساده باشد که در یک روز به پایان می‌رسد، اما اهداف بالاتری را دربردارد که پس از اتمام این اردو به دنبال آن هستیم؛ اهدافی اعم از انجام کار گروهی، بالابردن روحیه همفکری و همکاری و بالابردن روحیه خودباوری در میان دانش آموزان.

فرماندار ویژه شهرستان ورامین، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد و کارایی تربیتی این اردوها، اردو را یک موقعیت و بستر مناسب برای آینده زندگی دانش‌آموزان عنوان کرد که لازم است به توسعه چنین موقعیت‌هایی پرداخته شود.

این مقام مسئول در رابطه با اجرای طرح اردو یک روزه دانش آموزی اظهار‌ کرد: دانش‌آموزان عزیز لازم است تا یاد بگیرند در کمترین زمان ممکن، بهترین تصمیم را با بیشترین بهره‌وری از شرایط داشته باشند، تا بتوانند آینده خوبی را برای کشور خود رقم بزنند. نوجوانان، در این روز به معنای واقعی کلمه تمرین زندگی می‌کنند؛ در این روزهایی که زندگی خیلی‌ وابسته به دنیای مجازی شده که ما حتی یک وقت‌هایی خود را فراموش می‌کنیم بتوانیم در یک فضای کاملاً حقیقی زندگی کنیم.

درویشی پیشنهاد داد: روز اردو را روزی بدون ابزارهای دیجیتالی و موبایل و اینترنت بگذرانیم و از مسئولین اردو خواست دانش آموزان آنقدر در این محیط تحت آموزش و بازی و سرگرمی قرار بگیرند که دیگر به دنیای مجازی فکر نکنند.

فرماندار ورامین بیان کرد: دانش آموزان عزیز تا چند سال دیگر چه بخواهند و چه نخواهند وارد اجتماع می‌شوند و زندگی واقعی و مستقل که بسیار سخت است را تجربه می کنند و اگر امروز در این اردوها تمرینی برای آینده داشته باشیم می‌توانیم بچه‌ها را آماده کنیم تا راحت‌تر وارد اجتماع شوند، اگر تا این فرصت‌ها برقرار است، آموزه‌های اجتماعی را یاد نگیرند قطعاً از جامعه ضربه محکمی خواهند خورد.

وی افزود: خیلی از مشکلاتی که ما امروزه در جامعه ایرانی داریم نشأت گرفته از این است که بچه‌های ما در خانواده متاسفانه تمرین زندگی نمی‌کنند؛ خانواده ها سعی می‌کنند همه امکانات را برای بچه‌ها فراهم کنند و این باعث می‌شود که بچه‌ها در شرایط سخت قرار نگیرند و نتوانند در شرایط سخت زندگی تصمیم های مهم و سرنوشت ساز بگیرند.

لازم به توضیح است، این اردوها به همت اداره آموزش وپرورش شهرستان ورامین واحد پرورشی و به کمک سازمان دانش‌آموزی در مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهدای پانزده خرداد شهرستان ورامین با حضور مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه برگزار شد که در تابستان امسال بیش از ۶ هزار دانش آموز به اردوها اعزام شدند و با تصمیماتی که اداره آموزش و پرورش شهرستان اتخاذ کرده است، قرار است تا آبان ماه سال جاری ۴۰۰۰ دانش آموز دیگر از مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان‌ به این اردو های یک روزه تربیتی، مهارتی اعزام شوند.

خبرنگار دانش‌آموز : پریا یاراحمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار