مدیر آموزش و پرورش ورامین عنوان کرد:

هدف‌ اصلی اردوی مثبت هشتادی۲، غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان است

ورامین (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌ورامین در اردوی‌مثبت هشتادی۲ با عنوان طرح شهید نیری در ورامین، تیم‌اجرایی این اردو را یکی از قوی‌ترین تیم‌های اردویی دانست و گفت دانش‌آموز‌ان در اردوی‌مثبت هشتادی۲ فراتر از یک اردو، در حال آموزش زندگی هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۱۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌ اصلی اردوی مثبت هشتادی۲، غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان است

مصطفی‌ خداداد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان‌ورامین در اردو مثبت هشتادی‌های۲ طرح شهیدنیری اظهار کرد: با تلاش و پشتکار معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان‌ورامین و همکاری سازمان دانش‌آموزی این منطقه، اردوی مثبت‌هشتادی۲ شهید‌نیری به صورت سفر یک روزه با محوریت بازی‌های گروهی و بومی و محلی در مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهدای پانزده خرداد شهرستان در حال برگزاری است.

وی افزود: نقطه قوت این اردوها در استمرار آن است. استمرار این اردوها در راستای حضور موثر و مفید تمامی دانش‌آموزان در سطح شهرستان و مدارس و اجتماع، بسیار مفید و بااهمیت است.

خداداد بیان کرد: همانطور که در اجلاس سه روزه در اردوگاه شهید باهنر، وزیر آموزش و پرورش، دکتر رضامراد صحرایی عنوان کرد؛ نباید بازی‌های محلی و چگونگی انجام آن به فراموشی سپرده شود و یکی از موضوعاتی که در این اردوها نگاه ویژه‌ای به آن شده، اجرای این بازی‌های محلی است ، که خوشبختانه در حال اجرا و احیا است.

وی در ادامه، افزایش آگاهی را یکی از اهداف برگزاری این اردو برشمرد و اظهار کرد: این اردو، در جهت ایجاد روحیه خودسازی و اعتماد به نفس، کشف و پرورش استعداد‌های نهفته، آشنایی با زندگی‌عملی بدون تکیه‌کردن به دیگران، کشف و شناخت ناهنجاری‌های روحی و مشکلات رفتاری، برقراری روابط عاطفی بین مربی و دانش‌آموز، افزایش آگاهی عمومی‌و... برگزار شده است.

خداداد در قالب یک خاطره عنوان کرد: در اردوهایی که اخیرا برگزار شده و مدت زمان این اردو ها سه‌روزه بوده، برخی از اولیای دانش‌آموزان، نسبت به شرایط آب و هوایی و گرمای هوا اعتراض داشتند؛ اما نکته جالب اینجا است که اولیای همین دانش‌آموزان پس از اتمام برگزاری اردو، از مسئولین تشکر می‌کردند که سبب ایجاد نظم‌ و مسئولیت‌پذیری بیشتر در وجود فرزندانشان شده‌اند.

وی نداشتن مهارت در زندگی اجتماعی را علت اختلاف افراد دانست و افزود: دانش‌آموزان در این اردوها علاوه بر یادگیری سبک زندگی مطلوب، به مهارت زندکی اجتماعی نیز دست می‌یابند که چگونه به نحو احسن در جامعه ایفای نقش داشته باشند.

مصطفی‌خداداد به کلاس‌های آموزشی این اردو اشاره و عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی تشکیلاتی توسط مربیان توانمند پیشتازان، هلال احمر و کمک‌های اولیه، تربیتی و پرورشی و اقامه نماز جماعت در این اردوها، اوقات فراغت را بسیار پربار و غنی می‌کند.

خبرنگار دانش‌آموز ،آرزو تاجیک

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار