شهیدان رجایی و باهنر در کتاب‌های درسی

تهران (پانا) - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرد محتوای مرتبط با شهیدان رجایی و باهنر در کتب درسی تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم، تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم، تاریخ ایران در دوره اسلامی پایه دوازدهم و... نگاشته شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۹۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شهیدان رجایی و باهنر در کتاب‌های درسی

روابط عمومی ‌سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ ضمن گرامیداشت هشتم شهریور، مصادف با روز مبارزه با تروریسم و سالروز ترور شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰ به دست منافقان، اعلام کرد:

«شهید محمدعلی رجایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کابینه مهندس بازرگان، وزیر آموزش و پرورش بود، پس از استعفای نخست‌وزیر و با حکم امام خمینی(ره) به مسئولیتش ادامه داد. ایشان در سال ۱۳۵۸ در انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی توانست به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یابد. بنی‌صدر پس از مدتی ایشان را در تاریخ ۱۸ مرداد در مجلس به عنوان نخست‌وزیر معرفی کرد. در ۲ مرداد سال ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی‌صدر، دومین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و شهید رجایی توانست از بین سایر کاندیداها با بیشترین رای پیروز شود و دومین رئیس‌جمهوری ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی شد. شهید رجایی در تاریخ ۸ شهریورماه سال ۱۳۶۰ در محل ساختمان نخست‌وزیری در انفجار شدیدی که توسط منافقین (سازمان مجاهدین خلق) برنامه‌ریزی شده بود به مقام رفیع شهادت رسید.

شهید محمدجواد باهنر نیز دومین نخست‌‌وزیر ایران پس از انقلاب اسلامی بود. ایشان دارای فوق لیسانس علوم تربیتی و دکترای الهیات از دانشگاه تهران بودند و پس از فارغ‌التحصیلی به حرفه معلمی و تدوین کتب درسی دینی و قرآن می‌پرداختند. شهید باهنر پیش از کسب سمت نخست‌وزیری به عنوان سومین وزیر آموزش و پروش ایران مشغول به کار بود. وی نیز در جریان انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن گرامی‌داشت مقام بالای این 2 شهید بزرگوار اعلام می‌دارد محتوای مرتبط با ایشان در کتب درسی تاریخ معاصر ایران پایه یازدهم، تاریخ ۳ ایران و جهان معاصر پایه دوازدهم، تاریخ ایران در دوره اسلامی پایه دوازدهم و... نگاشته شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار