ظروف آلومینیومی بهترین ظروف برای توزیع غذاهای گرم است

تهران (پانا)- یک متخصص بهداشت مواد غذایی گفت ظروف پلی‌اتیلن و شفاف که دیواره آن‌ها کاملاً قابل‌مشاهده هستند ظروف مناسبی برای غذای گرم نیستند و بهترین ظروف، ظروف بر پایه گیاهی و آلومینیومی است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ظروف آلومینیومی بهترین ظروف برای توزیع غذاهای گرم است

رقیه سکوتی فر متخصص بهداشت مواد غذایی و استاد دانشگاه در یک برنامه رادیویی درباره مصرف ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف اظهار کرد: همه تولیدکنندگان یا توزیع‌کنندگان مواد غذایی نیاز دارند که این مواد غذایی را در ظروف مناسبی بسته‌بندی کنند.

وی افزود: پلاستیک یا ظروف یکبار مصرف از جمله اقلامی است که خیلی استفاده می‌شود و نه‌تنها در کشور ما بلکه در همه دنیا بخش عمده‌ای از صنعت بزرگ بسته‌بندی مربوط به مواد غذایی و استفاده از ظروف پلاستیکی است.

استاد دانشگاه با بیان اینکه پلاستیک‌ها از نظر فنی انواع و اقسام مختلفی دارند گفت: ظروف پلی‌اتیلن و شفاف که دیواره آن‌ها کاملاً قابل‌مشاهده هستند ظروف مناسبی برای غذای گرم نیستند و بهترین ظروف، ظروف بر پایه گیاهی و آلومینیومی است.

سکوتی فر متذکر شد: اگر افراد به ظروف آلومینیومی دسترسی نداشته باشند باید مدت‌زمان نگهداری مواد غذایی در این ظروف را باید به حداقل برسانند و مواد غذایی داخل ظروف یکبار مصرف را سریع‌تر به یک ظرف امن منتقل کنند.

متخصص بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه مدت‌زمان نگهداری این غذاها در یخچال محدود است و بهترین کیفیت تا ۷۲ ساعت ماندگار است گفت: این‌طور نیست که غذا بعد از ۷۲ ساعت خراب و فاسد شده باشد؛ اما قطعاً بعدازاین مدت، کیفیت اولیه را نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: مردم وقتی غذای نذری را در ظروف یک‌بارمصرف غیرشفاف به رنگ سفید تحویل می‌گیرند ضمن رعایت موارد مصرف؛ یعنی زمان و دما باید غذا را از ظروف یکبار مصرف به ظروف مطمئن مانند چینی و سرامیک و حتی استیل انتقال دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار