رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد

چاپ کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس برای اولین بار در کشور توسط آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا) - رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس برای اولین بار در کشور توسط آموزش و پرورش خراسان رضوی به چاپ رسید.

کد مطلب: ۱۳۸۷۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
چاپ کتاب دانشنامه آماری دفاع مقدس برای اولین بار در کشور توسط آموزش و پرورش خراسان رضوی

علی غفاریان پناهی رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ستادهای شاهد استان خراسان رضوی منظم ترین ستادهای شاهد در کشور است و حائز رتبه شدن این ستادها از حمایت مدیر کل آموزش و پرورش استان و تلاش همکاران است.

وی با اشاره به دیدارها و بازدیدهای مشاور وزیر از خانواده شهدا و ملاقات مردمی و جلسات با ایثارگران و فرزندان شهدا در این چند روز به اقدامات اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی ۲۵۳ شهید فرهنگی و ۲ هزار و ۸۷ شهید دانش آموز و حضور ۱۲هزار و ۲۲۷ نفر جانباز، فرزند و همسر جانباز، آزاده، فرزند و همسر آزاده، رزمنده، فرزند و همسر رزمنده را در همکاران شاغل فرهنگی خود در استان دارد که با احتساب شهدای فرهنگی بیش از۱۵ هزار نفر در استان را شامل می شوند. همچینی در استان خراسان رضوی ۱۲۱ مدرسه شاهد با ۴۷هزار و ۲۰۰ دانش آموز وجود دارد.

وی در ادامه به بیان برخی اقدامات انجام شده توسط اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی پرداخت و گفت: تاسیس ۵ مدرسه شاهد در مناطق گلبهار، تبادکان و بردسکن از اقدامات استان بوده، همچنین با مقایسه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱در همه زمینه ها عملکرد اداره شاهد و امور ایثارگران استان پیشرفت چشمگیری داشته است؛ برگزاری ۴۴۰ یادواره نسبت به ۲۱۰ یادواره در سال ۱۴۰۰، ۴۹۰ دیدار با خانواده ها در مقایسه با ۲۷۰ دیدار در ۱۴۰۰، تجلیل از ۶۴۹ نفر در مقایسه با ۵۶۰ نفر در سال قبل، ارسال ۶۲۰۰ اثر دانش آموزی و ۲۳۰ اثر معلمی در طرح شهیدپژوهی نسبت به ۲هزار اثر دانش آموزی و ۷۰ اثر معلمی سال قبل و چاپ ۱۴ کتاب در مقایسه با ۴ کتاب در سال گذشته از پیشرفت های این اداره در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بوده است.

غفاریان پناهی ادامه داد: همچنین افتخار می کنیم اولین استانی بودیم که کارهای دانش نامه آماری دفاع مقدس را در استان خود انجام دادیم و برای اولین بار کتاب دانشنامه آماری را چاپ کردیم؛ جشنوارهای ابتکاری خراسان رضوی نیز از قبیل جشنوارهای شهید پژوهی، شمیم شهادت، خوانش مشق عشق و ... در حال تبدیل شدن به طرح های کشوری هستند.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان افزود: از دیگر طرح های ابتکاری ما برگزاری جشن تکلیف در حرم رضوی، جشن تولد فرزندان شهید، اردوی مجازی راهیان نور، کاشت درخت به نام شهید، نام‌گذاری کلاس های درسی و برای اولین بار اجرای طرح اوقات فراغت برای فرزندان شاهد که در۳ منطقه به صورت نمونه اجرا می شود. طرح پنج شنبه های شهدایی نیز از طرح های موفق استان است.

وی در ادامه به بیان چالش های موجود پرداخت.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار