روایت یک نقاش از علاقمندی به سبک‌ هنری امپرسیونیسم و نگارگری ایرانی

زنجان(پانا) - رضا نجفلو، پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی استان با بیان اینکه دفترچه کنکور سبب آشنایی‌اش با رشته نقاشی شده است، فضای طبیعت و تنوع رنگی استان را یکی از دلایل علاقه خود به سبک‌ هنری امپرسیونیسم و نگارگری ایرانی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک نقاش از علاقمندی به سبک‌ هنری امپرسیونیسم و نگارگری ایرانی

نمایشگاه گروهی هنرمندان تجسمی «روایت هنر» با همکاری حوزه هنری و نگارخانه سرو کانون سهروردی، ساعت 5 عصر روز سه‌شنبه سی‌ام خرداد ماه 1402 با حضور مسئولین استانی، پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی و جمع کثیری از هنر دوستان و هنرجویان رشته های تجسمی استان افتتاح شد.

در حاشیه این افتتاحیه طی گفتگو با رضا نجفلو هنرمند پیشکسوت تجسمی استان و دانش ‌آموخته دانشگاه تهران با گرایش تصویرسازی، ورود به دانشگاه در سال 69 را آغاز فعالیت هنری خود عنوان کرد. وی یادآور شد دفترچه کنکور سبب آشنایی اش با رشته طراحی و نقاشی بوده است.

وی ادامه داد: پس از تحصیل در رشته معماری و آشنایی به طراحی سبب شد که برای ورود به دانشگاه رشته‌ای را انتخاب کنم که طراحی و نقاشی داشته باشد.

هنرمند و مدرس رشته‌های هنری از علاقه خود به سبک امپرسیونیسم گفت و افزود: به سبب تحقیقات دوران دانشگاهی از نقاشان این دوره به به سبک هنری آثار «مانه ومونه» علاقمند شدم و نحوه رنگ‌گذاری و فضای کارهای هنری آن‌ها سبب شد که گرایشم به این شیوه و سبک متمایل گردد.

وی خاطرنشان شد: در مرور زمان و در اثر مطالعه و آشنایی بیشتر با سبک امپرسیونیسم با تغییراتی در این شیوه به سبک شخصی خود که فضایی مابین امپرسیونیسم و نگارگری ایرانی می‌باشد، رسیدم.

رضا نجفلو، هنرمندِ ماه فروردین حوزه هنری، در نمایشگاه ضمن ابراز امیدواری از از آثار فاخر عرضه شده و استقبال و خرید آثار توسط همشهریان هنر دوست، ایده برگزاری نمایشگاه گروهی هنرمندان تجسمی استان را از جانب رییس حوزه هنری استان قابل تقدیر دانست و یادآور شد: در دیدار و دورهمی صمیمی ماهانه حوزه هنری پس از طرح مسائل و گلایه از سوی هنرمندان از اینکه آثارشان در منازلشان انبار شده است، پیشنهاد و ایده برگزاری نمایشگاه تجسمی و فروش آثار هنری مطرح گردید.

وی یکی از چالش‌های هنرمندان استان را فروش آثار نام برد و خاطر نشان شد: مسئولین استانی و حمایت‌های دوایر دولتی و خصوصی استان با خرید آثار و نصب بر محیط اداری و سازمانی خود می‌توانند در رفع این چالش‌ کمک شایانی داشته باشند.

در پایان نجفلو بر ترویج و فرهنگ‌سازی استفاده از آثار هنری در بین آحاد مردم و جامعه و تأثیر آن بر ارتقاء کیفیت نگاه اجتماعی و سبک زندگی مردم تأکید داشت.

گفتنی است نمایشگاه «روایت هنر» به مدت یک هفته و تا 6 تیر ماه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌تواند جهت بازدید و خرید آثار هنری به گالری سرو واقع در کانون سهروردی (خیابان فاتح) مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار