منتظری در گفت‌و‌گو با پانا:

‌وحدت و همدلی ‌در کشور باید نسبت به گذشته بیشتر باشد؛ وحدت رمز پیروزی ماست

‌مردمی‌ترین انقلاب جهان، انقلاب اسلامی ایران است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ‌امام خمینی (ره) بر وحدت جامعه اصرار داشتند، تاکید کرد که وحدت رمز پیروزی کشور است؛ هرچند دشمن ‌تلاش کرده که بین مردم تفرقه ایجاد کند اما ‌معدل وحدت و همدلی ملت، معدل خوبی است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
‌وحدت و همدلی ‌در کشور باید نسبت به گذشته بیشتر باشد؛ وحدت رمز پیروزی ماست

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی، رفع وابستگی کشور بود. اعتقاد امام خمینی (ره) بر این بود که کشوری که وابسته باشد، نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد بر همین اساس شعار اوایل انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود.»

وی افزود: «دلایل دشمنی‌های ایالات متحده و اصحاب آن نیز همین است که ما وابسته و تحت پوشش نیستیم. کشوری که وابسته باشد، شکننده است. دشمن تلاش کرد عصای دست ما باشد تا هر زمان که اراده کند، ما را زمین بزند. لذا این هوشمندی امام بود که به عنوان یک راهبرد تنظیم کرد و امروز اقتدار مقام معظم رهبری نیز همان راه را ادامه می‌دهد.»

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس، بیان کرد: «موضوع دومی که امام بر آن اصرار داشت، وحدت جامعه بود. وحدت رمز پیروزی ماست. دشمن نیز تلاش کرد که بین مردم تفرقه ایجاد کند اما در مجموع معدل وحدت و همدلی ملت معدل خوبی است.»

وی اضافه کرد: «مصالح دینی و ملی اقتضا می‌کند که انسجام و وحدت ما نسبت به گذشته بیشتر باشد تا بتوانیم در افق پیش رو شاهد درخشش باشیم.»

منتظری با بیان اینکه مردمی‌ترین انقلاب جهان، انقلاب اسلامی ایران است، گفت: «ما باید بپذیریم که در حوزه مدیریت ضعف‌هایی داشته‌ایم. باید بتوانیم مباحث و نیازهای اساسی مردم را رفع کنیم. دولتمردان و قوای سه‌گانه باید تلاش کنند که سطح معیشتی و رفاهی مردم را افزایش دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار