در گفت‌وگو با پانا:

جواد شیرزاد: استقلال شانس بیشتری برای بردن جام حذفی دارد

پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ بود/بازی محتاطی در دربی خواهیم دید/عنایتی با رابطه سرمربی تیم ملی امید شد

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است آبی‌ها برای گرفتن جام حذفی شانس بیشتری نسبت به پرسپولیس دارند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جواد شیرزاد: استقلال شانس بیشتری برای بردن جام حذفی دارد

جواد شیرزاد در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد استقلال در لیگ برتر اظهار داشت: «از همان ابتدا گفته بودند که رقابت بین پرسپولیس، سپاهان، استقلال، گل گهر و تراکتور است. آخر فصل هم وقتی سپاهان لغزید، این پرسپولیس بود که از فرصت به‌دست‌آمده استفاده را برد و قهرمانی را گرفت. وقتی تیمی این‌همه در بالای جدول قرار دارد و آن‌وقتی که نیاز است، قدرتش را نشان دهد، نتیجه می‌گیرد، حتماً شایستگی قهرمانی را دارد. مگر می‌شود یک تیم ۳۰ هفته با داوری بالا باشد و آخر هم قهرمان شود؟ این حرف‌ها برای راضی کردن هواداران است و کسی که فوتبال بفهمد گول این حرف‌ها را نمی‌خورد.»

وی ادامه داد: «اگر استقلال دربی را می‌برد، بدون شک الان قهرمان بود و این حرف‌ها زده نمی‌شد. سپاهان می‌توانست ملوان را ببرد، دیگر این بحث‌ها نبود. این حرف‌ها قشنگ نیست و چهره فوتبال را زشت می‌کند. باید به رقبا و تلاشی که کردند احترام بگذاریم. استقلال تیم فصل دوم عالی نتیجه گرفت. بازی‌های درخشان و فوق‌العاده‌ای داشت. موقعیت گل زیادی خلق کرد. اما هر وقت با ۳ دفاع بازی کردیم، شکننده بودیم. هر وقت ۴ دفاعیه بودیم قدرتمند و درخشان پیش رفتیم. برخی مصدومیت‌ها مثل مصدوم شدن یامگا باعث شد تیم افت کند. مشکلات مدیریتی و بحث‌هایی که پیش آمد باعث شد تا تیم به هم بریزد. البته تغییراتی هم که برای دربی لیگ انجام شد، جواب نداد و تیم آنجا پرسپولیس هوشیار بود و برد و استقلال جام را داد. جاهایی هم مشکلات داوری بود که البته برای همه تیم‌ها هم اتفاق افتاد.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «اگر استقلال بخواهد در دربی و فینال حذفی ۴ دفاعه بازی کند، خوب است و فضای کمتری به پرسپولیس می‌دهد. بااین‌حال معتقدم چون پرسپولیس لیگ را گرفته شاید بازیکنانشان اشباع‌شده باشند و انگیزه کافی برای آن نداشته باشند. این به استقلال کمک می‌کند. معتقدم انگیزه و روحیه‌ای که آبی‌ها برای گرفتن جام دارند، باعث شده تا شانس آن‌ها بیشتر باشد. البته اینجا ایران است و ممکن است شب یا روز بازی اتفاقی بیافتد که همه‌چیز را تحت تأثیر قرار دهد.»

جواد شیرزاد گفت: «بازی دربی به‌خصوص فینال حذفی آن‌قدر حساس است که دو تیم محتاط وارد زمین شوند. می‌دانند لیگ نیست و فرصت جبرانی وجود ندارد. سعی می‌کنند با آرامش پیش بروند و از روی اشتباهات همدیگر به گل برسند. اگر تیمی زودتر گل بزند، آن‌وقت بازی جذاب‌تر و هجومی‌خواهد شد. اما انتظار بازی قشنگی را نداشته باشید. در کل اما فکر می‌کنم خط جلو و حمله استقلال بهتر از پرسپولیس باشد. سرنوشت استقلال به این جام بستگی دارد و حتی راضی‌اند کار به پنالتی بکشد.»

وی افزود: «فدراسیون باید تمام امکانات را به‌روز کند. فوتبال ما هنوز دارد به شکل سنتی برگزار می‌شود. هنوز تیم‌های ما از آسیا حذف می‌شوند. امیدوارم ای اف سی فوتبال ما را تنبیه نکند. اما اگر به درجه‌دو و سه سقوط کنیم شاید مسئولان خواب زده ما از خواب بیدار شوند و کاری برای فوتبال بکنند. هنوز وی ای آر نداریم درحالی‌که فوتبال افغانستان دارد. این‌ها درد است و واقعاً قلبم درد می‌گیرد. البته فکر می‌کنم مافیایی پشت این نیامدن وار وجود دارد. چون اگر این سیستم بیاید، خیلی از برنامه‌های تلویزیونی باید درشان را تخته کنند. چون چیزی برای نشان دادن نخواهند داشت.»

پیشکسوت استقلال افزود: «کسی به دنبال آرام کردن شرایط نیست. همه از داور حرف می‌زنند . قطعاً داور دربی کار دشواری خواهد داشت. اگر این سیستم را داشتیم دیگر این‌همه فشار به داوران نمی‌آمد. همه تیم‌ها هم راضی بودند و کسی خودش را محق نمی‌دانست که مثلاً داوری باعث باختشان شده است. خیلی از تنش‌های کنار زمین از بین می‌رفت. متأسفانه فدراسیون برای فوتبال ارزشی قایل نیست. این را می‌شود از انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی دید. همه با رابطه انتخاب‌شده‌اند. عنایتی بازیکن بزرگی بوده اما دلیل نمی‌شود او سرمربی امید شود. او با رابطه انتخاب‌شده و مثل بقیه می‌سوزد.»

جواد شیرزاد گفت: «متأسفانه استعدادیابی‌های ما هم ایراد دارد. کسانی این کار را می‌کنند که اسم چند بازیکن را بلد نیستند. کار استعدادیابی تخصص می‌خواهد. چون من حرف می‌زنم می‌گویند انتقاد می‌کند. من به فوتبال نیازی ندارم. این فوتبال است که برای من ۲۵ سال هزینه کرده و به من نیاز دارد. تا زمانی که شرایط این‌طوری باشد، کار نمی‌کنم. فقط بلدند مهره سوزی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار