سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

سخنان گهربار و حکیمانه مقام معظم رهبری خونی تازه‌ در رگ‌های دستگاه تعلیم و تربیت جاری کرد

باید کاری کنیم تا آموزش و پرورش در صدر توجهات باشد و تبدیل به مسئله اول کشور شود/محل ساختن آینده ایران، آموزش و پرورش است/مسئله معیشت معلم باید حل شود/برای حل شدن مشکلات باید به مدرسه بازگردیم

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش نقطه اوج ایام گرامیداشت مقام معلم در سال جاری، دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب بود، گفت سخنان گهربار و حکیمانه مقام معظم رهبری خونی تازه‌ را در رگ‌های دستگاه تعلیم و تربیت جاری کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سخنان گهربار و حکیمانه مقام معظم رهبری خونی تازه‌ در رگ‌های دستگاه تعلیم و تربیت جاری کرد

رضا مراد صحرایی در ویژه برنامه هفته بزرگداشت مقام معلم که به همت مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد،‌ ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای معلم اظهار کرد: درباره معلم همین بس که امام باقر(ع) فرموده‌اند « مُعَلِّمُ الخَیرِ يَستَغفِرُ لَهُ دَوابُّ الأرضِ و حِیتانُ البُحورِ ، و كُلُّ صَغیرَةٍ و كَبیرَةٍ فی أرضِ اللّه ِ و سَمائهِ ». یعنی جنبندگان زمین و ماهیان دریاها و هر موجود ریز و درشتى در زمین و آسمان خدا، براى آموزگار خوبی‌ها آمرزش مى‌طلبند. چه سعادتی از این بالاتر که در وصف هیج کسی چنین جملاتی از سوی هیچ کدام از معصومین (ع) بیان نشده است.

وی با بیان اینکه ماموریت سترگ معلم، انسان‌سازی است گفت: چنین ماموریت مهمی است که معلم را واجد چنین شرایط و احترامی کرده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که امسال هفته معلم متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، عنوان کرد: الحمدلله شاهد اتفاقات خوبی در استان‌ها بودیم و با توجه به این موصوع که حفظ احترام شان و جایگاه معلم در دستور کار بود، تمامی فعالیت‌ها در بهترین حالت خود به اجرا درآمد.

صحرایی نقطه اوج ایام گرامیداشت مقام معلم در سال جاری را دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب دانست و بیان کرد: با سخنان گهربار و حکیمانه مقام معظم رهبری، شاهد بودیم که خونی تازه‌ در رگ‌های دستگاه تعلیم و تربیت جاری شد.

وی در ادامه به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند‌ « معلم در واقع معمار آینده‌ی کشور است». ما به عنوان کسانی که نقش معماری را بر عهده دارند باید کاری کنیم تا آموزش و پرورش در صدر توجهات باشد و تبدیل به مسئله اول کشور شود. راه‌حل بسیاری از مشکلات در آموزش و پرورش است و در صدر قرار گرفتن این دستگاه یعنی به کف آمدن مسائل و مشکلات بزرگی در کشور وجود دارد. اگر نسبت به آینده کشور نگران هستیم باید امروز به آموزش و پرورش توجه داشته باشیم، چون محل ساختن آینده ایران، آموزش و پرورش است.

صحرایی در پایان تاکید کرد: مسئله معیشت معلم باید حل شود اما دغدغه اول باید ارتقای نظام آموزشی کشور در تمامی سطوح باشد. شخص معلم نقطه جوشش تحول و اصلاح و پیشرفت است و برای حل شدن مشکلات باید به مدرسه بازگردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار