سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی آموزش و پرورش تاسیس خواهد شد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش چندین کار بی‌سابقه نظیر برگزاری کنکور تربیت معلم برگزار خواهد شد، از تاسیس مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 

کد مطلب: ۱۳۷۰۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی آموزش و پرورش تاسیس خواهد شد

همایش تجلیل از معلمان نمونه شهر تهران «معلم هادی تربیت»، هم زمان با سالروز شهادت ابراهیم هادی و در راستای قدردانی از زحمات معلمان شهر تهران با حضور رضا مراد صحرایی؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش و احمد وحیدی؛ وزیر کشور برگزار شد.

صحرایی ضمن گرامی داشت هفته معلم و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای معلم با بیان اینکه آموزش و پرورش سیمای هر کشوری را ترسیم می‌کتد، اظهار کرد: شرط داشتن ایران قوی و آینده قوی برای کشور داشتن مدرسه، معلم و دانش‌آموز قوی است و هر کاری که بخواهیم برای آینده کشور انجام دهیم، باید امروز در آموزش و پرورش به آن بپردازیم، زیرا آینده کشور را می‌توان در امروز آموزش و پرورش دید.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش هر کشور کارخانه انسان‌سازی است لذا مادامی که آموزش و پرورش را در صدر بنشانیم بدانید که در همه حوزه‌ها کشور در صدر خواهد بود؛ زیرا معلم با تمام کارگزاران کشور تفاوت دارد. شان معلم و کار او این است که با جهل و تاریکی مبارزه می‌کند.

صحرایی خطاب به معلمان گفت: تا می‌توانید برای آینده ایران مدیر و مسئول خوب تربیت کنید چرا که اگر اکنون ایران خوب و موفق است؛ نتیجه زحمات معلمان است و اگر می‌خواهیم خوب‌تر باشیم باز این معلمان هستند که باید برای آینده نقش‌آفرینی کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این روزها که مشغول تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم؛ دغدغه‌ای نداریم جز اینکه معلم را چون تاج بر سر گذاریم. باید توجه داشت تربیت معلم به مثابه کبد جامعه است، در توانمند سازی معلمان کمی غفلت کردیم، آن‌ها توانا هستند و باید توانا بمانند که این مهم نیازمند داشتن برنامه است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش چندین کار بی‌سابقه نظیر برگزاری کنکور تربیت معلم برای شناسایی افرادی که خلق و خوی معلمی داشته باشند برگزار خواهد شد، عنوان کرد: تاسیس مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد و ان‌شالله در آینده‌ای نزدیک این امر تحقق خواهد یافت.

صحرایی افزود: اینکه می‌گویند معلم روح آموزش و پرورش است حرف صحیحی است زیرا به هر میزانی که معلم شاداب، توانمند و ماهر باشد، جامعه شاداب، توانمند و ماهر خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی مسئول سازمانی هستیم که وظیفه آینده‌سازی کشور را بر عهده دارد، باید برنامه‌ای متناسب با نیاز آینده برای آن تدوین کرد. اکنون سند ارزشمندی چون سند تحول بنادین را داریم، سندی که در اجرای آن غفلت شده است اما به امید خدا کاری خواهیم کرد که این سند طبق نقشه راهی، به مدرسه بیاید چون محل اجرای سند تحول کلاس درس و مجری آن مدیر و معلم مدرسه هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر سند تحول بنیادین به مدرسه بیاید، تحول بدون شک رخ خواهد داد گفت: همه نهادها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند تا تحول بنیادین در آموزش و پرورش محقق شود و ریشه تمام موارد در تعلیم و تربیت است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: هر مقدار هزینه‌ای که امروز خرج آسیب‌های اجتماعی می‌شود با خرج کردن یک پنجم آن در آموزش و پرورش می‌توانستیم مانع آسیب‌های اجتماعی شویم. آموزش و پرورش برای رسیدگی به روح ایران نباید تنها بماند زیرا فرهنگ ایران از مدرسه رشد پیدا می‌کند.

صحرایی با اشاره به اینکه مدیر آینده‌نگر به جاده نگاه نمی‌کند بلکه نگاهش معطوف به راه رسیدن به مقصد است، گفت: سرمایه اجتماعی در مدرسه ساخته می‌شود و کشور از رشد آموزش و پرورش قوی می‌شود و این پیام بزرگداشت مقام معلم است که رشد آموزش و پرورش، مستلزم خلاقیت، نوآوری و نواندیشی است.

صحرایی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان در روز معلم؛ روح تازه‌ای در بدنه آموزش و پرورش دمیده‌اند، گفت: ایشان از معلمان به عنوان سربازان گمنام کشور و معماران آینده کشور یاد کردند، نهایت تشکر و قدردانی را از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی دارم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود رتبه‌بندی فرهنگیان را کاری بسیار بزرگی دانست و افزود: این طرح با تمامی فراز و فرودهایش اجرا شد، هرچند دارای اشکالاتی است اما این اشکالات و خطاها قابل رفع هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه معلمان با همه تنگناها نقش و راه خود را به خوبی می‌شناسند، عنوان کرد: این ویژگی، شرافتمندی است که مربوط به شغل والای آن‌هاست. معلمی که می‌خواهد آینده را بسازد باید مجهز به ابزار آینده‌سازی باشد، ان‌شالله برای این مهم برنامه داریم و به کمک هم آینده را خواهیم ساخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار