مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵:

معلم باید یک مربی تمام ساحتی باشد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ با بیان اینکه یک معلم تراز اول نباید خود را تنها به عنوان  یک آموزگار و یک آموزش دهنده‌ درس بداند، از معلم به عنوان مربی یک دانش‌آموز یاد کرد که بهتر است مربی تمام ساحتی باشد و بتواند دانش‌آموزان را در بهترین مسیر قرار دهد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
معلم باید یک مربی تمام ساحتی باشد

در حاشیه مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از فرهنگیان و همکاران اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۵، مطلب غفاری؛ مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه ۱۵ در گفت و گو با پانا ضمن تبریک روز معلم، مقام شاخص معلم را مترادف با مربیگری دانست.

مطلب غفاری ادامه داد: یک معلم تراز اول باید خود را تنها به عنوان یک آموزگار و یک آموزش دهنده درس ندادند بلکه یک معلم در واقع مربی یک دانش آموز است و در طرف مقابل نیز دانش آموزان الگوی خود را معلمین خود قرار می دهند و از این بابت ما معلمان باید تربیت اخلاقی دانش آموزان خود را ارجح تر از تربیت علمی بدانیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ گفت: هنگامی که یک معلم تبدیل به یک مربی بشود آنگاه روح و جان افراد را پرورش می‌دهد و در کنار تربیت علمی، کالبد جسم، کالبد روح را نیز آماده می سازد.

وی افزود: دانش آموزان سال های طلایی زندگی خود را در کنار معلمان سپری می کنند و اگر معلمان روح آن ها را پرورش دهند بر شعار تعلیم و تربیت صحه نهاده اند.

غفوری تصریح کرد: شهید مرتضی مطهری یک الگوی بسیار مناسب برای همین امر است که یک معلم تنها صرفا یک دبیر، یک آموزگار و یک آموزش دهنده علم نیست بلکه در کنار تربیت علمی پرورش دهنده روح و جان نیز است.

دانش آموز خبرنگار؛ امیرعباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار