مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

اختصاص حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به جذب فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از اختصاص حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به جذب فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به جذب فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ گردهمایی مدیران هنرستان‌های استان کردستان با حضور عباس بیات (مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش) برگزار شد.

عباس بیات در این گردهمایی در سخنانی، تشکیل ستاد هماهنگی توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در وزارت آموزش و پرورش را از موفقیت‌های ستادی دانست که از آن طریق با حضور وزیر و معاون آموزش متوسطه، مطالبات اساسی هنرستان‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، یکی از چالش‌های هنرستان‌ها را مساله حق‌الزحمه مدیران آن‌ها عنوان کرد که بیشتر از سایر مدیران مقاطع در آموزشگاه حضور دارند و لازم است برابر عدالت در پرداخت‌ها، نگاه ویژه‌ای در این راستا صورت گیرد.

وی نیاز به ساخت سالانه ۲۵۰ هنرستان در کشور را از دیگر مسائل این حوزه عنوان و با بیان اینکه این نیازسنجی بر اساس واقعیت‌ها و سیاست‌ها اتفاق افتاده است، تلاش در این زمینه را نیز جزء برنامه‌های معاونت آموزش متوسطه بیان کرد.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود به آمارهایی در این حوزه نیز پرداخت و گفت: ۷۰ درصد از منابع اختصاص یافته، صرف خرید تجهیزات برای هنرستان ها شده است. همچنین از محل جذب بر اساس ماده ۲۸، حدود ۳۰۰۰ نفر جذب هنرستان های کشور شده اند.

بیات با بیان اینکه از ظرفیت سرباز معلم ها برای جبران کمبود نیروی انسانی استفاده می شود، از اتخاذ تصمیم مهم دیگری خبر داد و تصریح کرد: حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به جذب فارغ التحصیلان هنرستان ها اختصاص می یابد.

وی به بیان راهکارهای بهبود فرآیند آموزش همراه با تولید در هنرستان ها پرداخت و ضمن مهم دانستن تولید با توجه به اهداف آموزشی هنرستان ها، بروزرسانی آیین نامه ها و دستورالعمل ها از جمله تبصره ۷۵ و نیز فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم جهت معرفی و فروش الکترونیکی کالاهای تولید شده در هنرستان‌ها را از جمله راهکارهای تولید محور عنوان کرد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در پایان الکترونیکی شدن را شامل سامانه ای دانست که بتوان از طریق آن گزارش های لازم مبنی بر اجاره زمین های کشاورزی یا فعالیت‌های آموزش همراه با تولید، میزان فروش، میزان درآمد، کسر کسورات قانونی و واریزی به حساب دولت و همه موضوعات مورد نظر در آن به‌صورت شفاف قابل کنترل و پیگیری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار