رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تقویت مدارس غیردولتی تربیت‌محور در کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت برخی مدارس غیردولتی تربیت‌محور هستند و فعالیت‌های فرهنگی خوب و ارزشمندی را انجام می‌دهند لذا باید این نوع مدارس تقویت شوند.

کد مطلب: ۱۳۶۷۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویت مدارس غیردولتی تربیت‌محور در کشور

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ احمد محمودزاده در یک صد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس، اظهار کرد: مأموریت بسیار خطیری در ایجاد حیات طیبه و تربیت دانش آموزان انقلابی متفکر و دارای هویت ایرانی و اسلامی داریم لذا در این زمینه نیازمند هم افزایی همه عوامل تربیتی هستیم.

معاون وزیر ورئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرایی کردن سند تحول بنیادین مسئولین سنگینی است که از عهده آموزش و پرورش به تنهایی بر نمی آید لذا همه ارکان تربیت و عوامل سهیم و موثر جامعه باید در این مسیر آموزش و پرورش را مساعدت کنند بستر این کار همین شوراهای آموزش و پرورش استان هاست که از این ظرفیت باید بیشترین بهرمندی برده شود. امروزه تمامی صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت بر این عقیده اتفاق نظر دارند که مرتفع نمودن تنگناهای آموزش و پرورش جز با مدد جستن از مشارکت همگانی و بهره گیری از خرد جمعی در نظام شورایی کشورها میسر نیست.

محمودزاده ادامه داد: موضوع نیروی انسانی در بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین و بزرگترین سرمایه کشور قلمداد می شود این نیروی انسانی محصول آموزش و پرورش می باشد که با دستان توانمند معلمان در کلاس های درس تربیت می شوند و به همین خاطر است که اگر بگوییم آینده ی نظام جمهوری اسلامی در داخل کلاس های درس توسط معلمان طراحی و مهندسی می شود بیراهه نگفته ایم و به همین جهت باید منزلت مرجعیت و معیشت معلم مورد توجه و عنایت مسئولین و نمایندگان محترم مجلس قرار گیرد.

وی ادامه داد: تجلیل از مقام معلم باید خارج از آموزش و پرورش و توسط سایر دستگاه ها و آحاد جامعه صورت گیرد لذا دبیرخانه گرامی داشت مقام معلم باید در خارج از سیستم آموزش و پرورش تشکیل شود.
محمودزاده افزود: رتبه بندی کار ارزشمندی بود که پس از ۱۱ سال در دولت مردمی سیزدهم عملی شد. هرچند که در مسیر اجرای آن ایرادات و اشکالاتی مترتب هست، که می بایست اصلاح شود.

محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به مصوبات جلسه قبل، اظهار کرد: ابتدا راهیابی دانش آموز فاطمه علی‌نژاد به المپیاد بین المللی جغرافیارا تبریک می گویم.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۷ هزار نفر در المپیادهای علمی شرکت داشتند و تعداد ۴۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.
عسکری تصریح کرد: دو برنامه مهم از ماه رمضان در فارس اجرا شد یکی همایش روزه اولی ها با عنوان نمک پروردگان حسنی و دوم برنامه عزیزم حسین که دیروز با حضور ۵ هزار دانش آموز برگزار شد.

وی ادامه داد: در راستای گرامیداشت هفته معلم از معلمان ۵۹ منطقه و شهرستان در روز سپاس از معلمان تجلیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: اجرای برنامه ۵۰ روزه کیفی سازی دروس تخصصی پایه دوازدهم و همچنین برنامه ۲۵ روزه عفاف و حجاب از دیگر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش فارس است.
وی اضافه کرد: اولین گردهمایی طلایه داران مهر با حضور مدیران کل ، معاونان مدیرکل و ۵۰۰ نفر از روسای ادارات آموزش و پرورش سابق و فعلی در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

عسکری آمار پیشکسوتان فرهنگی استان فارس را حدود ۸۰ هزار نفر اعلام و عنوان کرد: در گردهمایی طلایه داران مهر، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی را در دستور کار خواهیم داشت.

عسکری ادامه داد: ۲۰ اردیبهشت‌ماه اجلاسیه سراسری نماز در شیراز برگزار می شود و ۷ روز قبل از آن برنامه‌های متنوعی با موضوع نماز در بخش های مختلف آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی نیز برای افزایش آمادگی دانش آموزان در دستور کار داریم لذا از هیچ تلاشی در مسیر اعتلای سطح علمی استان دریغ نمی کنیم.

خاطر نشان می شود: در این جلسه احمد محمودزاده معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و هادی عابدی؛ مدیرکل امور شوراها و مناطق ازاد تجاری وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

شایان ذکر است در این جلسه اقایان دکتر قادری و دکتر نجابت نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس، پیرامون پیگیری استقرار ناحیه ۵ آموزش و پرورش و بهره مندی از ظرفیت شورای آموزش وپرورش مطالبی ارائه کردند.
همچنین؛ در پایان جلسه از دانش آموز فاطمه علی‌نژاد طیبی عضو تیم ملی المپیاد جغرافیا اعزامی به مسابقات جهانی اندونزی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار