مدیر مجموعه گل و گیاه آلاله بخش جوادآباد به مناسبت هفته مشاغل:

حمایت دولت از تولید‌کنندگان، عاملی مهم در افزایش آمار تولید و اشتغال است

جوادآباد (پانا) - مدیر مجموعه گل‌وگیاه آلاله بخش جوادآباد، حمایت دولت و تهیه شرایط و امکانات لازم برای تولیدکنندگان را عاملی موثر در افزایش و ایجاد شغل دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۶۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت دولت از تولید‌کنندگان، عاملی مهم در افزایش آمار تولید و اشتغال است

مهدی اردستانی رستمی مدیر مجموعه گل و گیاه آلاله بخش جوادآباد که در حال حاضر حدود ۱۰ سالی از فعالیت آن می گذرد که با زیر کشت حدوداً ۳ هکتار به صورت مکانیزه و قطره ای با نیروی کار تقریبا چهار نفر اداره می شود، در رابطه با انتخاب شغل اظهار کرد: «انتخاب شغل و کار مناسب، از ابتدایی ترین و ضروری ترین مسائلی است که همواره با زندگی انسان همراه بوده است که قسمت مهمی از زندگی او را تشکیل می دهد و شخصیت و منزلت فردی و اجتماعی انسان، در گرو شغل و فعالیت همیشگی است.»

وی ادامه داد: «انتخاب و تعیین رشته یکی از تصمیمات مهم و موثر در زندگی است و مسئله ای نیست که بشود به سادگی از آن عبور کرد. برخی از جوانان نیز به دلیل نداشتن تجربه کافی در برخورد با جمع و عدم مهارت، اغلب در انتخاب شغل، دچار اشکال و سردرگمی می شوند. زیرا شرایط انتخاب تمام شغل‌ها یکسان نیست و عوامل اجتماعی و فرهنگی در انتخاب شغل مؤثرند. همچنین همه شغل‌ها از درآمد و منزلت اجتماعی یکسانی برخوردار نیستند.»

این کارآفرین موفق، گفت: «یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب شغل علاقه است، اگر فرد به شغلی علاقه ای نداشته هرچقدر هم که از لحاظ درس قوی باشد و به آن شغل نیز دست یابد و از طریق آن به درآمد بالایی نیز دست یابد، هیچوقت عمیقا احساس موفقیت نمیکند و از شغلی که دارد احساس نارضایتی نمی کند.»

اردستانی رستمی ابراز کرد: «احساس رضایت از شغل بسیار مورد توجه و اهمیت قرار داد زیرا اگر فرد از شغل خود احساس رضایت نکند شغل خود را نیز دوست نخواهد داشت و نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند؛ به همین علت توجه به علاقه بسیار مهم است. درست است که علاقه عامل بسیار مهمی در انتخاب رشته است اما به هر علاقه‌ای نمی توان متکی بود. برای مثال فردی به پزشکی علاقه دارد اما از خون می ترسد و یا استعداد آن را ندارد؛ در نتیجه ما در انتخاب رشته باید به دو عامل استعداد و علاقه در کنار هم توجه کنیم.»

وی افزود :« مشورت‌کردن در انتخاب صحیح شغل و رشته بسیار موثر است. در آموزه های دین اسلام نیز مشورت کردن جایگاه مهم و ویژه ای دارد. امام علی (ع) نیز در این باره می فرماید، پیش از آن که درباره کاری تصمیم بگیری، مشورت کن و قبل از این که وارد حوزه عمل شوی، فکر و اندیشه کن.»

اردستانی رستمی در پایان در رابطه با افزایش شغل و همکاری دولت، در رابطه با این موضوع ابراز کرد:«دولت و ارگان های دولتی باید از تولید‌کنند‌گان حمایت کنند و شرایط لازم تولید را برای آنها فراهم کنند؛ تا بتوانند فعالیت کنند و نیروهای بیشتری را بکار بگیرند، و از این طریق به افزایش آمار شغل و تولید و به کارگیری نیروهای جوان کمک کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: معصومه حاجی پور شندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار