امام جماعت روستای قلعه خواجه بخش جوادآباد به مناسبت واقعه طوفان شن در طبس:

شکست دشمن در واقعه طوفان شن در طبس معجزه‌ای الهی است

جوادآباد(پانا) - امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی روستای قلعه خواجه بخش جوادآباد، شکست دشمن در واقعه طوفان شن در طبس را نشان‌دهنده قدرت برتر اسلام نسبت به باقی قدرت‌ها دانست و این واقعه را معجزه الهی خواند.

کد مطلب: ۱۳۶۶۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شکست دشمن در واقعه طوفان شن در طبس معجزه‌ای الهی است

محمدرضا تاجیک، مدرس دانشگاه و امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی روستای قلعه خواجه بخش جوادآباد، در رابطه با واقعه طوفان شن در طبس به پانا بیان کرد:«در این واقعه که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ هجری شمسی رخ داد، جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم میگرد که به بهانه ی آزادسازی جاسوسانی که توسط پیروان خط امام درسال ۱۳۵۸ دستگیر شده بودند، به ایران حمله نظامی کند. به همین علت هواپیماها و بالگردهایی را با تجهیزات کامل در چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ از سمت جنوب کشور اعزام می کنند و با هماهنگی دولت وقت، بنی صدر وارد ایران می شوند و در صحرای طبس قرار می گیرند.»

وی اظهار کرد:« وقتی یکی از بالگردهایشان سوخت گیری می کند و بلند می شود، براثر اشتباه خلبان، با هواپیما برخورد می کند و آتش می گیرد.همچنین دو بالگرد دیگر نیز در اثر طوفان شنی که اتفاق می افتد دچار نقص فنی می شوند؛ و همه این اتفاقات در کنار هم منجر به شکست این عملیات شد. »

تاجیک گفت:«در این عملیات قرار بود که به سفارت ایران و در کنارش به مراکز اقتصادی حمله شود. فردای شکست این عملیات نیز رئیس جمهور وقت آمریکا ،در یک برنامه تلوزیونی حاضر شد و اعلام کرد که عملیات پنجه عقاب، که نام این عملیات بوده با شکست مواجه شده است. زمانی که آنها در این عملیات شکست خوردند و نتوانستند عملیاتشان را محقق کنند، از ترس اینکه بر اثر طوفان شن از بین بروند و یا توسط نیروهای ایرانی دستگیر شوند با عجله طبس را ترک کردند، و این باعث شد که اسناد سری شان در بالگردها جا بماند.»

او ابراز کرد:« این اتفاق پیغامی بود از طرف آقای کارتر به بنی صدر که اسناد محرمانه در بالگردها جامانده است. بنی صدر نیز از این فرصت استفاده کرد و با بمب افکن، بالگردهارا از بین برد که در این بمباران فرمانده سپاه یزد که برای برسی به آنجا رفته بود مورد اصابت قرار گرفت و به شهادت رسید. »

امام جماعت مسجد روستای قلعه خواجه بخش جوادآباد گفت«در هر صورت توطئه دشمن با معجزه الهی با شکست مواجهه شد و باعث شد که دشمنان به اهداف شوم و خطرناک خود نرسند و مثل همیشه شکست بخورند و باز پیروزی نصیب جبهه اسلام و مسلمانان شود. »ین شکست نشان دهنده این است که قدرت الهی و قدرت اسلام برتر از همه قدرت ها است و باطل همیشه پوچ است و ماندنی نیست، ظلم ماندنی نیست و قطعا روزی شاهد آن خواهیم بود که جهان از هرگونه ظلم و باطل، عاری و خالی خواهد شد و قدرت اسلام سراسر جهان را فرا خواهد گرفت. »

خبرنگاردانش‌آموز: معصومه حاجی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار