رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

نهضت سوادآموزی، جزء بخش‌های نقش‌آفرین در تمدن نوین اسلامی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت نهضت سوادآموزی، جزء مهمترین بخش‌هایی است که می‌تواند در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرینی داشته و مؤثر باشد و یکی از دلایل این اتفاق، ظرفیتی است که امام(ره) برای آن در نظر گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۶۶۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
نهضت سوادآموزی، جزء بخش‌های نقش‌آفرین در تمدن نوین اسلامی است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی علیرضا عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن خوشامدگویی و تشکر از زحمات همکاران و با اشاره به پیام امام خمینی(ره) گفت: امام راحل می‌توانست آموزش بزرگسالان را نیز بر عهده وزارت آموزش و پرورش قرار دهد اما چون این وزارتخانه دارای ساختار اداری و ظرفیت محدودی بود، اهداف بلند نهضت را تحقق نمی‌بخشید و چون امام(ره) نهضت را دارای جریان و ظرفیتی عظیم برای آینده می‌دانست برای تحقق اهداف و اندیشه‌های بلند آن بر مردم تکیه داشت نه کار دولتی؛

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: ما گام اول را در نهضت سوادآموزی پشت سر گذاشتیم، امروزه دیگر فقط صحبت از خواندن و نوشتن نیست بلکه در گام دوم همراه با بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه داریم خود را برای تحقق تمدن اسلامی آماده کنیم و نشان دهیم که ظرفیت نهضت سوادآموزی فقط در کشورمان نیست و ما برای جهانیان الگو و مدل داریم که باید به همه معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم باید در گام نخست یکپارچه فکر کنیم و برای آینده نهضت سوادآموزی تلاش مضاعف کنیم و در گام بعدی، بزرگ و جهانی فکر کنیم و به کارهای کوچک و جزئی بسنده نکنیم.

علیرضا عبدی با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته یادآور شد: سال سخت و پُرچالشی را پشت سر گذاشتیم و کارهای زیربنایی خوبی را به ثمر نشاندیم مانند برگزاری شورای پشتیبانی و پرداخت مشوق‌های سوادآموزی و... و البته باید در سال جدید بهتر و بیشتر از قبل در کارها متمرکز شده و بتوانیم در مسیر تحقق اندیشه‌های ناب حضرت امام(ره) به نتایج خوب و قابل قبولی دست یابیم.

عبدی افزود: هر یک از همکاران در سازمان، سفیر سازمان هستند و از سفیران انتظار می‌رود در هر جایگاهی که قرار می‌گیرند، حرف‌ها و نگاه متعالی سازمان را به گوش همه برسانند.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به معنویات ماه مبارک رمضان گفت: رمضان به ما آموخت که دل‌های پاکی داشته باشیم و از حواشی، خود را به دور نگه داشته و به اصل توجه کنیم و امروز اصلی‌ترین هدف نهضت سوادآموزی آن است که برای خلق الگو و مدلی جهانی پیشرو باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار