رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد:

ضرورت گذر از سواد پایه و ارائه تعاریف نوین از سوادآموزی در زیست‌بوم جدید

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه امروزه زمان گذر از سواد پایه و سواد خواندن و نوشتن فرا رسیده است، گفت نیاز به ارائه تعاریف جدید از سوادآموزی است و فراخوان رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۰۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت گذر از سواد پایه و ارائه تعاریف نوین از سوادآموزی در زیست‌بوم جدید

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ علیرضا عبدی در جلسه هم‌اندیشی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید در شیراز با تشریح پیام تاریخی حضرت امام(ره) اظهار کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی به دنبال تمدن‌سازی و ایجاد شرایط ظهور بود لذا پیام‌های ایشان فراگیر و جهانی بود.

وی افزود: 2 مقوله مردم و تکلیف در پیام حضرت امام(ره) به مرور به ترتیب به کارمند و حقوق و مزایا تبدیل می‌شود لذا گفتمان نهضت، گفتمان غالبی نیست.

عبدی تصریح کرد: در بین بی‌سوادان، انگیزه‌ای برای سوادآموزی وجود ندارد و این یکی از چالش‌های امروز سازمان نهضت سوادآموزی است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: در راستای ادامه ماموریت‌های نهضت و یا تحول و تغییر در این ماموریت‌ها فراخوان بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید را برگزار می‌کنیم.

عبدی خاطرنشان کرد: در این فراخوان سعی خواهیم کرد تا از ایده‌های اساتید دانشگاه در تدوین ماموریت‌های جدید نهضت سوادآموزی بهره‌مند شویم.

وی افزود: یکی از مسائل اساسی دنیای امروز بحث توسعه و تعمیق سواد است لذا دنیای امروز علاوه بر ارائه تعریف جدید از سواد و معرفی تنوع سواد به دنبال بهره‌مندی از روش‌های جدید سوادآموزی است.

عبدی با بیان اینکه ایران جدای از این رویکرد نیست، گفت: کشور ما در امر سوادآموزی در دهه‌های اخیر پیشرو بوده و نتایج بسیار خوبی را نیز گرفته است.

عبدی افزود: امروزه زمان گذر از سواد پایه و سواد خواندن و نوشتن فرا رسیده است لذا نیازمند تعاریف جدید از سوادآموزی هستیم و در همین راستا فراخوان رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست‌بوم جدید را برگزار کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار