با نان و پنیر و همدلی به میهمانی خدا برویم

مشهد (پانا) - مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت طرح نان و پنیر و همدلی طرحی برای توزیع بسته‌های غذایی سالم، دانش‌بنیان و فراسودمند در بین اقشار محروم است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
با نان و پنیر و همدلی به میهمانی خدا برویم

مهدی نعیمیان راد، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: این طرح حدود ۲۲ سال است که در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی مشهد توسط دانشجویان داوطلب انجام می‌شود. دانشجویان تلاش می‌کنند با شبکه ارتباطی شان مثل دوستان، اساتید و خانواده هایشان مبالغی را جمع‌آوری کنند که با آن بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند تهیه می‌شود و در ایام ماه مبارک رمضان به این خانواده ها اهدا می‌شود. همه دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف و همه افراد هم می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: در ماه رمضان مجموعه های زیادی هستند که بسته های معیشتی تهیه می کنند و به نیازمندان اهدا می کنند اما سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با توجه به اینکه یک تشکل پیشرو دانشجویی است تلاش می کند در اجرای این طرح به نحوی عمل کند که بتواند یک گونه ای از الگوسازی را در جامعه به نمایش بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال کار جدیدی که در این طرح انجام می‌شود این است که تلاش می کنیم در بسته ها علاوه بر مواد غذایی، مواد بهداشتی را هم در بسته قرار دهیم. در بسته های معیشتی این طرح برنج، روغن مایع، سویا، رب، خرما، عدس، صابون، پودر رختشویی و موادی که طبق هرم غذایی نیاز های اصلی بدن انسان هستند وجود دارد.

وی در رابطه با محدوده پوشش این طرح گفت : این طرح در محدوده خراسان رضوی و بیشتر حاشیه شهر مشهد و چند روستای نیازمند شناسایی شده در اطراف این شهر در حال انجام است. همچنین تاکید ما بر خانواده هایی است که از عضویت در نهادهای امدادی محروم هستند. بخش عمده‌ای از آنها خانواده هایی هستند که اسناد هویتی ندارند و در اولویت نخست هستند. اولویت بعدی ما مهاجرانی هستند که از کشورهای دیگر به اینجا آمده‌اند و نیازمند هستند.

برای اطلاعات بیشتر درباره طرح (نان و پنیر و همدلی) و مشارکت در آن می توانید به سایت زیر مراجعه کنید. sdjdm.ir

دانش آموز خبرنگار : مهرنوش هدایتی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار