ایران - روسیه؛ بازگشت ژنرال به جایی که دوستش دارد

تهران (پانا) - تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ایران - روسیه؛ بازگشت ژنرال به جایی که دوستش دارد

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در سال ۱۴۰۲از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی روسیه می‌رود و تماشاگران هر 2 تیم می‌توانند در بخش‌هایی از این ورزشگاه حضور داشته باشند.

این دیدار دوستانه، اولین دیدار تیم ملی ایران بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود و از طرفی اولین دیداری خواهد بود که امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی روی نیمکت می‌نشیند و هدایت ایران را بر عهده خواهد داشت.

به گفته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، تماشاگران مرد و زن ایرانی و روسی می‌توانند از این دیدار دیدن کنند و به همین دلیل بلیت‌های این دیدار از روز گذشته با مبلغ پایه ۲۵۰ هزار تومان به فروش رفت.

ایران

با اتمام جام جهانی و جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال به مدت 3 ماه مشغول بررسی گزینه‌های موجود برای انتخاب سرمربی بود و بعد از مذاکره با گزینه‌هایی مانند فلیکس سانچس اسپانیایی، هدایت تیم ملی به امیر قلعه‌نویی واگذار شد.

قلعه‌نویی که دومین مرتبه حضورش در تیم ملی به عنوان سرمربی را سپری می‌کند، آخرین بار ۱۶ سال قبل هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و با قبول شکست از کره‌جنوبی در ضربات پنالتی از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ کنار رفته بود.

اکنون او بار دیگر ماموریت مشابه را بر عهده گرفته و باز هم تیم ملی را آماده جام ملت‌های آسیا می‌کند که سال ۲۰۲۴ در قطر برگزار می‌شود و اهالی فوتبال انتظار قهرمانی و یا کسب یک نتیجه در خور شان ایران را از او انتظار دارند.

قلعه‌نویی که به «ژنرال» میان طرفدارانش مشهور است، برای این اردو ۳۲ بازیکن را دعوت کرده که آزمون مرخصی گرفت و در این دیدار حضور ندارد اما سایر ستاره‌ها مانند طارمی، جهانبخش، بیرانوند و بازیکن جوانی مانند حزباوی و اسلامی نیز کنار تیم ملی هستند.

روسیه

روسیه تحت هدایت کارپین در دوران تعلیق به دنبال تغییر نسل رفته و بیشتر بازیکنان این تیم را بازیکنان جوان شاغل در لیگ روسیه تشکیل می‌دهند. در پی این تغییر نسل، روسیه با میانگین سنی ۲۴.۷ در ایران حضور پیدا کرده است؛ یعنی برابر با جوان‌ترین تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲.

الکساندر گولووین، الکسی میرانچوک و دنیس چریشف که به ترتیب در موناکو، تورینو و ونزیا بازی می‌کنند، مطرح‌ترین بازیکنان لژیونر فوتبال روسیه بودند که می‌توانستند این تیم را در بازی با ایران و عراق همراهی کنند اما گولووین و میرانچوک به دلیل مصدومیت به ایران نیامدند و چریشف هم در لیست کارپین حضور نداشت.

در بین بازیکنان روس حاضر در ایران دالر کوزیایف، بازیکن زنیت سن‌پترزپورگ با ۴۴ بازی ملی، ویاچسلاو کاراوایف، بازیکن زنیت با ۲۲ بازی ملی و آنتون میرانچوک، بازیکن لوکومتیو مسکو با ۲۱ بازی ملی سه بازیکن باتجربه این تیم در بازی با ایران هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار