معاون آموزش متوسطه:

مدیر مدرسه محور عملیاتی کردن سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه در نشست با مدیران  آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر نقش مدیر مدرسه در توسعه ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت مدیر مدرسه‌محور عملیاتی کردن سند تحول است.

کد مطلب: ۱۳۵۳۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر مدرسه محور عملیاتی کردن سند تحول بنیادین است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدمهدی کاظمی در نشست با مسئولان معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: چالش‌های بسیاری در سال تحصیلی جاری از جمله دو سال آموزش غیرحضوری به علت بیماری کرونا پیش روی آموزش متوسطه بود. در همین راستا برنامه‌های مطلوبی از سوی دفاتر معاونت آموزش متوسطه در ستاد و استان‌ها به منظور برطرف کردن این چالش‌ها صورت گرفت.

عضو شورای‌عالی آموزش و پرورش، اظهار داشت: در یک سال گذشته برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی و نوجوان خوارزمی با حضور بیش از یک میلیون و هفتصد هزار دانش‌آموز و افزایش تعداد پژوهش‌سراها به منظور تقویت روحیه پژوهش محوری و بستری برای ایجاد موقعیت‌های یادگیری متنوع انجام شده است، همچنین افزایش ۱.۸ درصدی سهم رشته ریاضی-فیزیک و بیش از ۲ درصدی آموزش­‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در توزیع متوازن از جمله اقدامات مهم و موفق در سال تحصیلی جاری بوده است.

کاظمی با اشاره به لزوم اجرای سند تحول بنیادین، گفت: محل اصلی اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، مدرسه و محور عملیاتی کردن آن مدیر مدرسه است. تا زمانی که نگرش و باور مدیران مدارس در ارتباط با این سند اصلاح نشود، هیچ تغییری حاصل نخواهد شد، لذا در گام اول توانمندسازی مدیران مدارس در همین راستا باید صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید به ظرفیت پژوهش‌سرا به منظور حضور تمامی دانش‌آموزان مقاطع مختلف توجه بیشتری شود. مدیران باانگیزه و خلاق برای پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی انتخاب شود تا شاهد تحقق روحیه پژوهش محوری در دانش‌آموزان باشیم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان، گفت: نمایشگاه تولیدات هنرآموزان هنرستان‌ها و دست‌آوردهای پژوهش‌سراها حتما در استان‌ها برگزار شود تا مردم و مسئولین شاهد توانمندی‌ها، هنرمندی و مهارت دانش آموزان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار