عزت خواه:

مربیان تربیتی اهتمام جدی‌تری به مسائل تربیتی دانش‌آموزان داشته باشند

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و‌پرورش کهگیلویه وبویراحمد بحران معنویت را بزرگترین بلای گرفتار بشریت دانست وگفت مربیان تربیتی با میدان‌داری اهتمام جدی‌تری به مسائل تربیتی دانش‌آموزان داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۵۲۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مربیان تربیتی اهتمام جدی‌تری به مسائل تربیتی دانش‌آموزان داشته باشند

آیین گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی و تجلیل از فعالان امور تربیتی آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه با حضور مدیرکل آموزش و‌پرورس استان ، سرپرست معاونت پرورشی ، رئیس ادارات فرهنگی هنری وتربیتی آموزش وپرورش استان، مدیر آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه، معاونین و جمعی از مربیان پرورشی در کانون فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.
مدیر کل آموزش و‌پرورس استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین با تبریک سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و اعیاد شعبانیه گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و‌پرورش مربیان پرورشی نقش مهمی در تربیت دانش آموزان برای رسیدن به حیات طیبه دارند.
حسنعلی عزت خواه به آغاز برنامه های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی با حضور بر مرقد مطهر علمای اشاره کرد و افزود: هفته تعلیم وتربیت فرصتی است تا وحدت میان آموزش و پرورش و علما در ذهن دانش آموزان به عنوان پایه گذاران تربیت تداعی شود.
وی، جایگاه علما را مهم دانست و گفت: ارزش عالم و علم در اسلام فراوان است علما پایه گذار تربیت اسلامی بودند و اکنون جا دارد ارزش آنها را بدانیم‌.
عزت خواه، از شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی به عنوان الگوهای مؤثر در عرصه امور تربیتی و تربیت اسلامی یاد کرد و افزود: شهید باهنر مدرسه دین و دانش را افتتاح کرد و بعد دانش آموزی را به جایگاهی رساند که فرمود مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل نمی‌شود.
وی با بیان اینکه اگر امروز بتوانیم رفتار خود را تنظیم کنیم دیگر لازم نیست به دانش آموز امر و نهی کرد گفت: باید اندوخته های نگرشی خود را بالا برد و شیوه رفتار دانش آموز را تربیت کرد.
عزت خواه از مربیان پرورشی به عنوان سربازان انقلاب یاد کرد و بیان کرد: امروز باید بدانیم یک سرباز چه وظیفه ای دارد، اگر توانستیم یک سرباز را به خوبی بشناسیم می‌توانیم به عنوان سرباز عرصه تعلیم و تربیت انجام وظیفه کنیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه جامعه ما امروز نیازمند این است که معلم های ما به سمتی حرکت کنند که با اسلحه دانایی و توانایی وارد کلاس درس شوند افزود: اگر معلم دانا نباشد توانایی در کلاس درس به وجود نخواهد آمد.
وی با بیان اینکه برای بازسازی تاریخ باید تاریخ را باز خوانی کرد افزود: در اعتراضات اخیر حمله دشمن و تمرکز دشمن بر مدارس بود اما در مدارس ما کمترین فعالیتی انجام گرفت. خواستند هویت را کم رنگ کنند و هویت و باور را از ما بگیرند، اما موفق نشدند، و باید هویت ها را در کلاس درس زنده کنیم.
عزت خواه گفت: انتظار می‌رود شما معلمین پرورشی با رفتار، برنامه های خود، بتوانید انتقال مفاهیم کنید و سبب رشد دانش آموز باشید و بدانید سقوط نظامی همیشه بعد سقوط فرهنگی بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش کهکیلویه و بویراحمد بیان کرد: دانش آموز درکلاس درس به دین داری ما بیشتر نیاز دارد تا به دین دانی ما و به خدا داری ما بیشتر نیاز دارد تا خدا دانی ما این مولفه ها را باید باهم آغشته کرد.
وی تاکید داشت: مربیان پرورشی ما باید بحث عقلانیت را در مدارس خوب مطرح کنند و باید عرفان و معرفت را اول به دانش آموز بیاموزد و بعد اقدام کند تا بتواند دانش آموزی در تراز حیات طیبه پرورش بدهد.
عزت خواه تصریح کرد: مربی پرورشی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خوب مطالعه نکرده باشد بر نظریه راهبردی این سند اشراف نداشته باشد نمی‌تواند دانش آموزش را به حیات طیبه و در حد تراز انقلاب اسلامی رهنمود کند.
عزت خواه افزود: دشمن برای چشم های دانش آموزان ما خوراک تهیه می‌کند و ما برای گوش ها و کسی موفق تر است که خوراک برای چشم ها تهیه می‌کند.
وی در پایان از مربیان پرورشی خواست با رفتار وعمل خویش نقش الگویی خود را در تربیت دانش آموزان به خوبی ایقا کنند.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه نیز در این آیین،مسائل تربیتی و پرورشی را بستر ساز آموزش دانست و گفت: هدف و رسالت همه فعالیتها در آموزش و‌پرورش تربیت انسان است انسانی که مفید باشد و به قرب الهی نزدیک باشد.
فریدون فاطمی زاده با بیان اینکه هیچ دستگاهی فرصت آموزش وپرورش را برای کار فرهنگی ندارد گفت: آموزش وپرورس با جامعه گسترده مخاطب نقش مهمی در توسعه و تعالی فرهنگی در جامعه دارد.
در پایان این آیین به مناسبت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی از مربیان فعال آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار