اجلاس نماز دانش‌‌آموزی درخراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی استان، با شعار نماز نورچشم، در ۲۱ اسفندماه جاری، به میزبانی شهرستان بیرجند خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس نماز دانش‌‌آموزی درخراسان جنوبی برگزار می‌شود

علیرضا موسوی نژاد، در پنجمین جلسه شورای توسعه و ترویج اقامه نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عنوان کرد: از ابتدای سال تحصیلی،طرح «نماز نور چشم من»در قالب ۴ برنامه «طرح محراب»، «بهار بندگی»،«سه میم»و«چون و چرا» باهدف آموزش عملی نماز،آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه تقلید و مراجع تقلیدوپرسش و پاسخ دینی،درمدارس همراه با اقامه نماز در مدارس استان برگزارمی شود.

وی، با بیان این که متولیان امر تعلیم و تربیت شالوده و اساس بنای شخصیتی، هویتی و اعتقادی کودکان و نوجوانان دانش آموز را پی ریزی می کنند، اظهار کرد: برپایی اجلاس نماز یک برنامه تربیتی است که نقش موثری درسعادتمندی و هدایت دانش آموزان به سوی کمال داشته و تحقق منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ نماز است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،با اشاره به واگذاری دبیرخانه پایگاه مجازی«چون و چرا»به استان ازسوی مدیر کل امور قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش وپرورش،تصریح کرد:شکل گیری باورهای دینی واعتقادی جوانان نیازمندخودشناسی،خود باوری وتجمیع افکارسازنده است واین مهم،باتقویت وگسترش نشست های گفتمان دینی،درمدارس محقق می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که گفتمان دینی در مدارس از طریق تبادل و تعامل کلامی چهره به چهره با مخاطب در فضای مدرسه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: طرح پیوند منزل،مدرسه و مسجد در قریب ۵۰۰ مدرسه استان اجرا می شود.

موسوی از فضای مجازی به عنوان عامل تأثیر گذار در شکل گیری رفتارها، بینش ها و سبک زندگی یاد کرد و ادامه داد: از این منظر ورود مباحث گفتمان های دینی به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، می تواند از تأثیر مخرّب این شبکه های بر شاخص های اعتقادی قشر جوان و نوجوان بکاهد.

وی عنوان کرد: درعصر انفجار اطلاعات باید به سوالات و شبهات دانش آموزان به صورت روشن پاسخ داد و اگر دانش آموزان سوال یا شبهه ای دارند، سوالات خود را مطرح نمایند، از این رو پایگاه مجازی«چون و چرا»فضای مناسبی برای بیان سوالات وشبهات و پاسخگویی بی واسطه به دانش آموزان را فراهم می کند.به گفته موسوی نژاد خنثی سازی اثر بخشی و تخریب زیر ساخت های اعتقادی، دینی و ارزشی جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان، مهم ترین هدف دشمن از راه اندازی جنگ های سخت، ترکیبی، نرم، فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار