مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

کانون‌های فرهنگی - تربیتی محل دورهمی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی تربیتی را فضای خوبی برای دورهمی دانش‌آموزان دانست و گفت باید فرصتی به وجود آید تا در روزهایی به جز ساعات درسی، دانش‌آموزان بتوانند در کانون‌ها حضور داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی - تربیتی محل دورهمی دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، گروه سرود کانون فرهنگی تربیتی سمیه شهرستان‌های استان تهران امروز ۳ اسفندماه به مناسبت سالروز تاسیس و هفته کانون‌های فرهنگی تربیتی در ساختمان علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش، سرودی را در حضور عباس مهاجر (مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی) برای همکاران فرهنگی این وزارتخانه اجرا کردند.

این گروه سرود متشکل از ۲۰ دانش‌آموز و ۳ مربی بود که عباس مهاجر بعد از اجرای سرود آنان، دانش‌آموزان را در دفتر خود گرد هم جمع کرد و با آنان به گفت‌وگو پرداخت. وی درباره اجرای سرودها و فعالیت آنان در کانون فرهنگی تربیتی سمیه سخن گفت.

در این دیدار دانش‌آموزان با مدیرکل فرهنگی هنری، درباره نحوه خواندن و فعالیت در گروه سرودها گفت‌وگو کردند. همچنین ۴ دانش‌آموز پایه دوازدهمی نیز که حاضر در این گروه سرود بودند، بیان کردند: سرود به زندگی نظم می‌دهد که در گروه‌های سرود دانش‌آموزی در کنار شناسایی استعدادهای خود، مفهوم شعر را به شنونده می‌رسانیم.

گفتنی است دانش‌آموزان از حضور در کانون‌های فرهنگی تربیتی به عنوان محلی برای دورهمی خود در کنار دوستانشان استقبال کردند.

عباس مهاجر نیز در ادامه، کانون‌ها را محلی برای گروه شدن و دوست شدن دانش‌آموزان با هم برشمرد و اظهار کرد: قرار شده است فضاهای کانون‌ها را جذاب‌تر کنیم و بتوانیم در کانون‌ها فضاسازی خوبی به ویژه برای دانش‌آموزان دختر ایجاد کنیم.

وی کانون را فضای خوبی برای دورهمی دانش‌آموزان دانست و اضافه کرد: باید فرصتی به وجود آید تا در روزهایی به جز ساعات درسی، دانش‌آموزان بتوانند در کانون‌ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در کانون‌ها شعاری با عنوان «کانون تکرار مدرسه نیست» داریم چراکه معتقدیم قرار نیست در کانون، کارهای داخل مدرسه برقرار باشد. کانون باید محل رویدادهای مختلف تعریف شود.

وی در این گفت‌وگوی صمیمانه از دانش‌آموزان پیشنهاد گرفت که در کانون‌ها چه برنامه‌هایی بهتر است، اجرا شود.

مهاجر در پایان از مربیان این دانش‌آموزان نیز تشکر کرد و کانون فرهنگی تربیتی سمیه شهرستان‌های استان تهران را یکی از کانون‌های موفق در اجرای برنامه‌ها دانست.

بر اساس این گزارش، دانش‌آموزان پس از این دیدار با تقدیم هدایایی به اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر و همکاران حوزه فرهنگی هنری، سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی تربیتی را به آنان تبریک گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار