مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان:

نوسازی مدارس استان سمنان ۲۱ طرح در حال ساخت دارد

سمنان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اعلام کرد ۲۱ طرح آموزشی در حال ساخت تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۸۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی مدارس استان سمنان ۲۱ طرح در حال ساخت دارد

امیرحسین قزوینیان خاطرنشان کرد: ۲۱ طرح در قالب ساخت ۷۹ کلاس درس تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش استان سمنان می‌شود و خیران مدرسه‌ساز در ساخت و اجرای ۱۶ طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به وجود ۹۱ طرح نیمه‌‌کاره مانند کلاس درس، سالن ورزشی و استخر، عنوان کرد: از این تعداد ۴۱ طرح شامل ۵۷۴ کلاس درس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌ها نیاز است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیران برای تکمیل طرح‌ها ضروری است، در غیر این صورت تکمیل این طرح‌ها زمان بیشتری می برد و روند اجرا زمان‌بر خواهد بود.

قزوینیان با عنوان این مطلب که ۳۰۰ مدرسه در استان سمنان تخریبی است، اظهار کرد: ۳۰۰ مدرسه از ۸۱۴ مدرسه فعال استان تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی افزود: بنیاد برکت در ساخت ۷۹ کلاس درس از طرح‌های نوسازی مدارس استان سمنان مشارکت دارد و همکاری با بنیاد علوی نیز در این زمینه در برنامه قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به ضرورت ساخت ۴۰ مدرسه در شهرک های مسکن مهر در شهرستانهای سمنان و شاهرود گفت: زمین‌هایی در مسکن مهر برای مدرسه‌سازی در نظر گرفته شده است.

قزوینیان اضافه کرد: ۴۴ مدرسه ۲ نوبته در شهرستان‌های سمنان و شاهرود وجود دارد و ساخت مدرسه جدید تنها راهکار برچیده شدن این نوع مدارس دونوبته است.

گفتنی است؛ استان سمنان بیش از ۱۳۰ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار واحد آموزشی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار