معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد:

تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ هزار دانش‌آموز سمنانی در طرح «داناب»

سمنان (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت امسال ۲۴۰ مدرسه سراسر استان با نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز، تحت پوشش طرح «داناب» قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ هزار دانش‌آموز سمنانی در طرح «داناب»

حسین رشیدی، در وبینار آموزشی طرح «داناب» با اشاره به مسیر طی‌شده در ۱۰ سال اخیر برای اجرای طرح داناب اظهار کرد: این طرح در راستای یکی از مأموریت‌های اصلی آموزش و پرورش اجرا می‌شود و ما بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را برای زندگی پاک آماده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب (داناب) دقیقاً در چنین مسیری، قرار است در مدارس متوسطه اول استان دنبال شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال ۲۴۰ مدرسه سراسر استان با نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند و انتظار داریم همانند سال‌های گذشته، از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح در کشور باشیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این وبینار آموزشی ضمن قدردانی از حضور دبیران اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در این وبینار گفت: امسال نیز ضرورت همکاری نزدیک بخش آب و آموزش و پرورش سبب تعریف طرح داناب و تبادل تفاهم‌نامه همکاری شد و با حضور دبیران و رابطان طرح، این نهال شکوفا خواهد شد.

حمیدرضا قزوینی، به سابقه اجرای موفق طرح در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این مهم تنها از طریق باور عمیق دبیران به پرورش نسلی آگاه و مسئولیت‌پذیر میسر شده است.

وی با اشاره به موضوع‌محوری آموزش‌های آبی با عنوان آب‌های زیرزمینی و اینکه چگونه این منابع که بخش عمده نیازهای ما را تأمین می‌کنند، برای افراد جامعه چندان عینی و ملموس نیستند، افزود: باید با همراهی جامعه فرهنگی استان در دیدنی کردن این منابع ارزشمند گام اساسی برداریم.

گفتنی است؛ در بخش آموزشی این کارگاه که با استقبال دبیران استان سمنان همراه شد، مشاور طرح با تشریح شرایط آبی، در زمینه اقدامات و مراحل پیشرفت طرح توضیحاتی ارائه کرد.

طرح داناب با تبادل تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی جاری در مقطع متوسطه اول در دست اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار