در جریان سفر یک روزه معاون وزیر آموزش و پرورش به استان کرمانشاه صورت گرفت؛

افتتاح بزرگترین مدرسه غیردولتی غرب کشور در استان کرمانشاه

تهران (پانا) - بزرگترین مدرسه غیردولتی غرب کشور با حضور احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۳۴۶۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بزرگترین مدرسه غیردولتی غرب کشور در استان کرمانشاه

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آ»وزش و پرورش؛ بزرگترین مدرسه غیردولتی غرب کشور با حضور احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و جمعی از سهامداران این مدرسه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این مدرسه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۳۳۸ مترمربع با زیربنای یک هزار و ۶۱۰ مترمربع و با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان احداث شده و کار ساخت آن از سال ۹۸ آغاز شده و دارای آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه، سینما، کافی شاپ، سالن اجتماعات، انفورماتیک و… است.

مدیر مجموعه آموزشی رایان با بیان اینکه این مدرسه ۱۸ کلاسه است، افزود: ۹ کلاس در متوسه اول و ۹ کلاس در متوسطه دوم فعالیت دارند و برای ۱۷۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است که ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

احمد مظفری ابراز کرد: هر ۱۰ نفر دانش‌آموز زیر نظر یک مشاور، کار می‌کند و گزارش ماهانه تحصیلی و انضباطی دانش‌آموزان به والدین گزارش می‌شود.

جریان دانش‌آموزی باید به استمرار و تداوم انقلاب اسلامی و همچنین به حفظ و گسترش دستاوردهای آن بیشتر از سایر قشرها کمک کنند

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تبریک ایام مبارک ماه رجب و ایام الله دهه مبارک فجر در جمع اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی کرمانشاه با اشاره به اینکه من هم در این مجموعه‌ها بزرگ شده‌ام، اظهار کرد: یکی از بسترهایی که برای کشور می‌تواند نیروسازی و کادرسازی لازم را داشته باشد، همین تشکل‌های دانش‌آموزی است.

محمودزاده در نشست با اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی استان کرمانشاه افزود: اگر گفتیم آینده کشور در کلاس درس طراحی می‌شود، بی‌راهه نگفتیم. همه ما در کشور در این حوزه ماموریت‌های اساسی داریم، مدیران مدارس باید هماهنگی، همگرایی و هم‌افزایی را با تشکل‌های دانش‌آموزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به معنای انجام دادنِ کار علمی و تحقیقی، حرف‌ زدن و تبیین کردن برای مقابله‌ با دشمن و از بین بردن وسوسه‌‌های اوست، گفت: اگر دانش‌آموز یا همکاری نسبت به برخی از مشکلات صحبتی یا راهکاری داشته باشد باید در تعامل باهمدیگر به ویژه از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی حل و فصل شود.

محمودزاده تاکید کرد: از ‌اکنون انقلاب بزرگ اسلامی به حضور شاداب و با نشاط نوجوانان میهن اسلامی برای تعمیق بخشیدن به ارزش‌های والای اسلامی در میان این قشر‌ عظیم و سرنوشت‌ساز کشور و همچنین مصون نگهداشتن آنان از هجمه‌های فرهنگی دشمنان و استکبار جهانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند است، تقویت‌ و هماهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی که تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان سراسر کشور را تحت پوشش دارد، امری ضروری است.

محمودزاده به چند ماموریت تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله خودسازی که مقدمه برای جامعه‌سازی و تمدن‌سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و همچنین لزوم ارتقای معرفت دانش‌آموزان نسبت به آرمان‌های انقلاب و داشتن روحیه ولایتمداری و ولایت‌پذیری و کمک به ارتقای حرکت پرشتاب علمی کشور اشاره کرد و افزود: در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنید و همه دانش‌آموزان را برای پیشرفت آینده کشور بسیج کنید.

وی در پایان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای دانش‌آموزان کرد و گفت: ان‌شاءالله با همکاری شما آموزش و پرورش خوبی را برای آینده رقم بزنیم.

در این جلسه هر کدام از اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی حاضر در جلسه نیز نظرات و خواسته‌های خود را با معاون وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

اراده دولت بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس دولتی است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اراده دولت بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس دولتی است و از مهرماه سال آینده، رویکرد جدیدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

احمد محمودزاده در نشست شورای آموزش و پرورش که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌سازی در تمام ارکان تعلیم و تربیت آموزش و پرورش شکل بگیرد و با تولید الگوهای کاربردی بر اساس مفاد سند تحول بنیادین و آمایش سرزمینی، مسیر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی فراهم کرد چرا که همت ‌و اراده دولت بر این است که کیفیت مدارس دولتی ارتقا یابد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ارتقای آموزش و پرورش و ایجاد رقابت در مدارس دولتی، برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام هست که در این امر نیازمند بازنگری در برخی از آیین‌نامه‌ها و قوانین و مقررات موجود هستیم.

وی با اشاره به اینکه تأکید دولت بر این است که هیچ شهریه‌ای حتی برای فعالیت‌های فوق برنامه از دانش‌آموزان دریافت نشود، گفت: ظرفیت‌هایی برای مدیریت منابع داخل مدرسه ایجاد می‌شود که تجاری‌سازی و آموزش توأم با تولید، استفاده از ظرفیت خیرین، واقفین وگروه‌های جهادی در این بستر قرار می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در مدارس هیئت امنایی به سمت مشارکت چندوجهی اجتماعی - تربیتی خانواده‌ها، مردم و نهادهای دولتی و عمومی و غیردولتی پیش می‌رود.

وی در بیان دیگر، دیپلماسی آموزشی و مهارتی را در مدارس دولتی و غیردولتی ضروری دانست و گفت: این موضوع هم به انتقال تجارب به ویژه در استان‌هایی که مرز مشترک با کشورهای دیگر دارند و همچنین در جهت تأمین نیروی بازار کار مورد نیاز می‌تواند موثر واقع شود.

محمودزاده گفت: آموزش و پرورش برای مؤثر بودن در مسیر پیشرفت و تعالی کشور نیازمند مشارکت همگانی و تبدیل شدن نهاد تعلیم و تربیت به یک اولویت در گفتمان‌های رسمی و غیررسمی است و باید پیوستگی عمیقی بین شرکا ایجاد شود تا به صورت نظام‌مند و قانونی از ظرفیت مشارکت بخش‌های مختلف جامعه بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه باید آموزش و پرورش را در مسیر سند تحول بنیادین مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار داد، عنوان کرد: رویکرد مردمی بودن و نگاه فرابخشی به دستگاه آموزش و پرورش در همه اسناد بالادستی، نیازمند برنامه‌ریزی‌های لازم است که خوشبختانه چرخش‌های مورد نظر در سند تحول دولت، نشان از توجه عمیق دولت به مولفه‌های تأثیرگذار در این بخش است. تغییر از تصمیم‌گیری متمرکز دولتی به افزایش تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اجتماعی و مردمی، توجه به سرمایه‌گذاری و مشارکت چندوجهی اجتماعی - تربیتی خانواده‌ها نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به مسئله آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه بستر همه این نگاه‌ها در شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها باید فراهم شود، گفت: عمومی‌سازی مفاهیم سند تحول بنیادین - ظرفیت‌سازی برای مشارکت همه ارکان تربیت در مدیریت آموزش و پرورش و تولید الگوهای کاربردی بر اساس مفاد سند تحول آمایش منطقه از مفاهیمی است که باید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان‌ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا تصمیماتی متناسب با ظرفیت‌های استانی برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش اتخاذ شود.

ادای احترام معاون وزیر آموزش و پرورش به مقام شامخ شهدای والا مقام استان کرمانشاه

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ابتدای سفر خود به استان کرمانشاه با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان والامقام انقلاب اسلامی، ادای احترام کرد.

محمودزاده با تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: بدون شک حلاوت و شیرینی ملت بزرگ ایران اسلامی به برکت خون‌های پاک شهدای عزیز حاصل شده و ما همگی باید قدردان خون‌های پاک این عزیزان در سنگر مقدس خدمت باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلابی و زنده نگه ‌داشتن یاد شهدا گفت: سیره شهدا باید به عنوان چراغ راه مسئولان، نسل جوان و آیندگان قرار گیرد. نسل جوان امروز باید تبیین شود زیرا انتقال مفاهیم و فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان تأثیر بسزایی در همبستگی و همدلی و وحدت ملی دارد.

وی ضمن دعوت به حضور گسترده همه آحاد ملت به ویژه خانواده بزرگ فرهنگیان و دانش‌آموزان در راهپیمایی 22 بهمن افزود: پیروی از سیره و روش شهدا و ترویج آن در جامعه، بزرگترین وظیفه فعالان فرهنگی و مسئولان نظام در شرایط حساس امروز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار