معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس:

دگرسازی و جامعه سازی نیازمند خودسازی است که در اعتکاف محقق می‌شود

شیراز ( پانا ) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس از برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی در ۲۷ مسجد خبر داد و افزود: این تجمع عبادی با استقبال خوبی از سمت دانش‌آموزانو اولیای آنان مواجه شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۴۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دگرسازی و جامعه سازی نیازمند خودسازی است که در اعتکاف محقق می‌شود

علیرضا شادباش در گفت‌وگو با پانا گفت: نه تنها در مراکزی که اختصاصا مربوط به اعتکاف‌های دانش‌آموزی بودند بلکه در جاهای عمومی دیگر هم استقبال نوجوانان و جوانان ما بسیار پرشور بوده به طوری در بعضی از پایگاه‌ها ۷۰یا ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این مراسم مختص نوجوانان و جوانان بوده است.

وی گفت: خوشبختانه شور و اشتیاق خدمت‌گذاری به دین، انقلاب و نظام هر سال در بین دانش‌آموزان بیشتر می‌شود و جای قدردانی دارد از برنامه‌ریزی‌های مسئولان سازمان دانش آموزی و دیگر حوزه‌های امور فرهنگی و پرورشی کشور و استان که این شور و حرارت را بین دانش‌آموزان بیشتر می‌کند و جای قدردانی دارد از اینکه دانش‌آموزان ما توانستند به اعتکاف و معتکفین خدمت کنند.
به گفته شادباش، چنین فضاهایی برای خودسازی دانش‌آموزان که می‌خواهند دگرسازی و جامعه‌سازی کنند و خودشان را برای مدیریت نظام اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی آماده کنند، ضروری است چرا که اول باید برای خودشان این سلوک را ایجاد کنند و تهذیب اخلاق را در خود ایجاد کنند تا بعد بتوانند تاثیر اجتماعی موثری داشته باشند.
وی در ادامه گفت: استقبال دانش‌آموزان ما در چنین مراسم‌ها جنبه‌ حمد و سپاس الهی را دارد که دانش‌آموزان ما در رده‌های سنی نوجوان و جوان از این موضوعات استقبال می‌کنند و خدمت‌گزار آن هستند.
شادباش ادامه داد: ما احتیاج داریم که در جامعه شکل دیگری به کارهای تشکیلاتی دهیم و نظام اسلامی نیز نیاز به کار تشکیلاتی دارد همانطور که رهبر انقلاب گفتند اعتکاف یک نمونه از کارهای تشکیلاتی است و بستر ساز تشکیلاتی شدن افراد است همین که افراد بتوانند در تعامل اجتماعی با یکدیگر کار کنند مقدمه‌ای برای زمینه‌سازی بستر کار تشکیلاتی و توسعه آن در جامعه است.
وی افزود: دانش‌آموزان ما که در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنند وظیفه‌ ما است که در این موضوعات سهیم شویم و برای انجام کارهای تشکیلاتی و اجتماعی و تربیت مدیر برای آینده جامعه بسترهای خوبی فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار