مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مساجد:

١٢٠٠ دانش‌آموز کهگیلویه وبویراحمدی در مراسم اعتکاف شرکت کردند

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموز معتکف در پنج مسجد استان، در آیین اعتکاف شرکت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۴۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
١٢٠٠ دانش‌آموز کهگیلویه وبویراحمدی در مراسم اعتکاف شرکت کردند

حسنعلی عزت‌خواه در بازدید از مسجد حضرت ابوالفضل در یاسوج گفت: نخستین بار مراسم اعتکاف دانش‌آموزی با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر در پنج مسجد کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

عزت خواه افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در بخش‌های دیشموک، چاروسا و سوق هر کدام در دو مسجد میزبان معتکفین است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در یاسوج، مسجد ابوالفضل (ع) واقع در گلستان پنج ویژه اعتکاف پسران و مسجد امام حسن عسگری (ع) واقع در ترمینال یاسوج ویژه نوجوانان دختر است.

وی افزود: باید زمینه اعتکاف دلنشین و معنوی را برای قشر جوان و نوجوان فراهم کنیم و هرچه ارتباط این گروه‌های سنی با معنویات و اهل بیت (ع) بیشتر شود، بازدارندگی و اثر آن در زمینه معضلات اجتماعی بالا می‌رود و ملموس‌تر می‌شود.

اجرای برنامه اعتکاف برای دانش آموزان معتکف با رویکرد جهاد تبیین است

مدیر سازمان دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با بیان اینکه اعتکاف، یکی از جامع‌ترین و زیباترین مراسم عبادی است که از سوی پروردگار متعال تعبیه شده است، گفت: اعتکاف فرصت تفکر و اندیشه، خودیابی و خویشتن‌یابی و خویشتن‌شناسی است.

سید نظام مرادی افزود: اجرای برنامه اعتکاف برای دانش آموزان معتکف با رویکرد جهاد تبیین است و دانش آموزان معتکف با برنامه‌هایی مانند اخلاق در نظام تعلیم و تربیت، راه‌های بهره‌گیری از اخلاق نیکو با توجه به قرآن کریم، شرح اعتکاف و رسم بندگی، مراسم جز خوانی و محفل انس با قرآن، تفسیر، بیان احکام و مسائل شرعی، آشنا می‌شوند.

مرادی با بیان اینکه اعتکاف دانش آموزی، می تواند در تقویت ایمان و روحیه اعتقادی نوجوانان تاثیر مثبت داشته باشد، اظهار کرد: شرکت در این مراسم معنوی می تواند یک فرصت عالی برای بدست آوردن تجربیات خاص توسط دانش‌آموزان و نوجوانان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار