مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس:

دانش‌آموز خبرنگاران پانا و پیشتازان علم‌داران انقلاب اسلامی هستند

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با تاکید بر استقبال گسترده دانش‌آموزان از مراسم معنوی اعتکاف گفت امسال حضور نوجوانان در این مراسم بی‌نظیر بود. دانش‌آموز خبرنگاران پانا و پیشتازان علم‌داران انقلاب اسلامی هستند.

کد مطلب: ۱۳۴۴۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز خبرنگاران پانا و پیشتازان علم‌داران انقلاب اسلامی هستند

محمدخلیل عسکری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۲۷ پایگاه در استان فارس گفت: وقتی خانواده‌ها در کنار آموزش و پرورش هستند تربیت شکل واقعی خود را پیدا می‌کند و وقتی دستگاه‌های مختلف دیگر به همراهی با آموزش و پرورش بیایند ما می‌توانیم مسیر تربیت را به خوبی جلو ببریم و نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم.

وی گفت: در پی نشستی که با فرهنگیان و دانش‌آموزان در مراسم اعتکاف داشتیم پیشنهادات و توصیه‌های بسیار خوبی مطرح شد که برای سال آینده برنامه کلانی برای اجرایی آن در سطح استان برقرار خواهیم کرد.

وی از برگزاری اعتکاف شعبانیه و رمضانیه به عنوان مقدمه‌ای برای اعتکاف سال آینده خبر داد و افزود: در این مراسم‌ها دانش‌آموزان به تربیت روحی و معنوی خودشان می‌پردازند، با هم مباحثه و گفتگو می‌کنند، شبهه‌هایی که در ذهن داشتند را با هم مطرح می‌کنند و پاسخ آن توسط کارشناسان داده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: فضای بسیار خوبی بر اعتکاف حاکم شده بود، ما معتقدیم که مساجد یک روح معنوی را بر دانش‌آموزان حاکم می‌کنند و کسانی که در آن فضا قرار می‌گیرند، آداب و رسوم مذهبی و معنوی با خدای خودشان برقرار می‌کنند و همچنین قدرت تفکر پیدا می‌کنند و از فعالیت‌های مجازی فاصله می‌گیرند.

وی ادامه داد: هرچه ما در چنین حوزه‌هایی مراسم بگذاریم فکر و اندیشه دانش‌آموزان را حرکت داده‌ایم و آن‌ها می‌توانند به حقایق بهتر دست پیدا کنند و این فرصتی بود که برای دانش‌آموزان فراهم شد.

عسکری با تحسین دانش‌آموزان خادم المعتکف و به ویژه 500 دانش‌آموز پیشتاز عضو سازمان دانش‌آموزی که خادمی معتکفین را بر عهده دارند، گفت: به اعتقاد ما سازمان دانش‌آموزی و دانش‌آموز خبرنگاران پانا، علم‌داران انقلاب هستند و به معنای واقعی کلمه در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مانند مراسم‌های مذهبی، تشیع پیکر شهدای گمنام و... ظهور و بروز بسیار خوبی دارند.

وی ادامه داد: این فرزندان حاج قاسم افتخارآفرینی کردند و یک نقطه عطفی در پیوند گام اول انقلاب با گام دوم انقلاب شده است که یقیناً می‌تواند نوید‌بخش روزهای بسیار خوب و آینده روشن باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار