آیین تجلیل از پدران و مردان معاونت پرورشی و فرهنگی با حضور اصغر باقرزاده برگزار شد؛

تلاش برای یکپارچه‌سازی برنامه‌های ادارات کل معاونت پرورشی و فرهنگی

تهران (پانا) - آیین تجلیل از پدران و مردان معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با حضور «اصغر باقرزاده» در آستانه ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام و امروز (چهارشنبه) همزمان با آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تلاش برای یکپارچه‌سازی برنامه‌های ادارات کل معاونت پرورشی و فرهنگی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و ایام مبارک دهه فجر به برنامه های ادارات کل این معاونت اشاره و اظهار داشت: در اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی زحماتی در حوزه کانون های فرهنگی-تربیتی و اردوگاه های دانش آموزی انجام شده است؛ تجمیع مسابقات فرهنگی هنری و ساماندهی موضوعات مختلف روز که برای هرکدام یک نخ تسبیح و محور تربیتی مشخص و در بین ادارات کل و مناطق منتشر شد، صورت گرفته است.

وی افزود: در اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی که سهم بزرگی از ساماندهی نیروی انسانی در این حوزه دارد، تلاش شد این امر امسال بهتر انجام شود. در بخش آسیب های اجتماعی مقدمات کار فراهم و در سامانه نماد این امر ساماندهی شده است. همچنین بخش هدایت تحصیلی نیز ساماندهی و امسال سامانه جدید با سوالات جدید طراحی شده است.

باقرزاده با اشاره به برنامه های اداره کل قرآن، عترت و نماز اضافه کرد: در حوزه این اداره کل مسابقات قرآن، عترت و نماز به صورت مطلوبی با بهره گیری از کتب درسی برگزار شد، همچنین در این اداره کل امسال مسابقاتی با مشارکت اولیا به طور مثال مسابقات مادر دختری و پدر پسری طراحی شد، اقدامات مربوط به بحث نماز نیز تحت عنوان نور چشم دسته بندی و در حال اجرا است.

معاون پرورشی و فرهنگی با تاکید براینکه سیاست این معاونت اعلام اصول، راهبردها، نظارت، ارزیابی و کمک فکری است، بیان کرد: در نرم افزار جامع معاونت پرورشی که با نورینو آغاز شده، بازخوردهای خوبی گرفته شده است. سیاست بعدی معاونت رعایت نظم همچنین مردمی سازی و استفاده از ظرفیت ها است. باید سال آینده تلاش کنیم برنامه های ادارات کل یکپارچه سازی شود.

وی در پایان صحبت های خود به فضیلتی از امام علی (ع) اشاره و آن را اینطور بیان کرد که «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) ذِكْرُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِبَادَةٌ وَ ذِكْرِی عِبَادَةٌ وَ ذِكْرُ عَلِيٍ‏ عِبَادَةٌ وَ ذِكْرُ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ عِبَادَةٌ: پیامبر (ص) فرمود: ذکر خداوند عز و جل عبادت است و ذکر من عبادت است و ذکر علی(ع) عبادت است و ذکر امامان (ع) از فرزندان او عبادت است.

گفتنی است از ادارات کل معاونت پرورشی و فرهنگی نمایندگانی به بیان دغدغه ها و نکات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار