معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش به ۷۴۰ مرکز

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش از ۳۵۰ مرکز مشاوره به ۷۴۰ مرکز افزایش پیدا کرده است تا دسترسی افراد به این مراکز بیشتر شود.

کد مطلب: ۱۳۴۳۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش به ۷۴۰ مرکز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده در جلسه هم اندیشی پیرامون برگزاری همایشی با موضوع پیشگیری آسیب های اجتماعی ولادت امام جواد (ع) و حضرت امیرالمومنین (ع) را تبریک گفت و آغاز دهه فجر را گرامی داشت.

وی در ابتدای صحبت های خود خطاب به حاضرین این جلسه گفت: از ۳ منظر افراد حاضر در این جلسه دعوت شده اند؛ یک منظر دعوت، منظر رسمی و نهادی شما است که کمک های زیاد فکری، تحقیقاتی، محتوایی و اجرایی را برای رفع مشکلات به همراه دارد، منظر دیگر خود افراد هستند که در این بین مساله آسیب های اجتماعی برای ما مهم است زیرا همه فرزند داریم و آن ها نیز در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند، منظر سوم این است که قطعا شما دستگاه ها و نهادهایی را می شناسید که کارهای خوبی در این زمینه انجام دادند و می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

باقرزاده بیان کرد: آموزش و پرورش به ویژه در ماه های حضوری شدن مدارس، تلاش خود را ادامه داد. به طور مثال خط ۱۵۷۰ از سوی اداره کل امور تربیتی تقویت شد. این خط در ۷۴۰ منطقه آموزشی فعال است و مشاوره های اولیه از سوی کارشناسان به افراد ارائه می شود و اگر افراد نیاز به ارجاع به مراکز مشاوره داشته باشند، تمهیدات لازم در این باره انجام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی ادامه داد: از ۲۷ هزار تماس گرفته شده با خط نماد در طول ۳ ماه گذشته، ۱۹ هزار دانش آموز بوده اند این امر نشان می دهد که دانش آموزان به شدت نیازمند توانمندسازی روابط خود هستند.

وی با اعلام اینکه تعداد مراکز مشاوره آموزش و پرورش از ۳۵۰ مرکز مشاوره به ۷۴۰ مرکز افزایش پیدا کرده است تا دسترسی افراد به این مراکز بیشتر شود گفت: آموزش های حضوری و مجازی در این مراکز آغاز شده است تا افراد برای ورود به پیشگیری از آسیب های اجتماعی توانمند شوند.

باقرزاده همچنین افزود: آموزش و پرورش در هفته های گذشته سعی در بازگشایی مدارس داشته است زیرا دور بودن دانش آموزان از مدارس و فضای حضوری کلاس درس، آسیب بیشتری در پی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دنبال هم افزایی بین دستگاهی، توانمندی ها و به کارگیری آنان در مدارس و خانواده ها هستیم. بدین ترتیب باید راهکارهای اجرا شده و قابل تطبیق در مدارس، خانواده و جامعه مدنظر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار