مدیر دبستان حضرت زهرا(س) یک رودهن:

طرح جابربن حیان خاستگاه پرورش دانشمندان آینده از بطن مدرسه است

رودهن(پانا) - مدیر دبستان حضرت زهرا(س) یک رودهن، طرح جابربن حیان را خاستگاه پرورش دانشمندان و پژوهشگرانی از بطن مدرسه برای آینده و پیشرفت کشور است.

کد مطلب: ۱۳۴۲۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح جابربن حیان خاستگاه پرورش دانشمندان آینده از بطن مدرسه است

افتتاحیه جشنواره جابربن حیان در دبستان حضرت زهرا(س) رودهن یک، با حضور علی عابدی کارشناس تکنولوژی آموزشی، مجید کمایی مدیر مرکز اختلالات یادگیری، سودابه شیرمحمدی راهبر جابربن حیان در رودهن برگزارشد.

معصومه آشیاعیان مدیر دبستان حضرت زهرا(س)۱ رودهن در حاشیه این افتتاحیه در گفت و گو با پانا پیرامون طرح جابرگفت: «هدف از اجرای طرح جابربن حیان در مدارس، تقویت روحیه پرسش‌گری، پژوهشگری، خلاقیت، تقویت میل به یادگیری و بالابردن سطح علمی در دانش‌آموزان است.»

وی بیان کرد: «دانش‌آموزان با طرح مسئله و مشکل به دنبال راه حلی برای آن می‌روند و در این زمینه از راه مشاهده، سوال، جمع‌آوری اطلاعات، فرضیه‌سازی و آزمایش به دنبال رسیدن به راه حل درست مسائل می‌روند تا به هدف برسند. با توجه به اهمیت تحقیق و پژوهش در یادگیری مطالب و دست یافتن راه حل با اصول علمی باید آموزش در کلاس‌های درس بر مبنای مشارکت و فعالیت دانش‌آموزان طراحی و اجرا شود. لازم است دانش‌آموز ذهنش درگیر یادگیری و کاوشگری شود و با تلاش ذهنی و دستان توانمند خود دست به آفرینش علمی بزند.»

آشیاعیان در توضیحات بیشتر عنوان کرد: «در آموزش و پرورش و مدارس هدف صرفا انتقال دانش نیست بلکه کاربرد دانش اهمیت بیشتری دارد و باید در دانش‌آموزان علاوه بر آموزش مفاهیم پایه و درسی، روحیه کاوشگری و کنجاوی علمی را شعله‌ور و شکوفا کنیم، مسیری را برایشان فراهم کنیم که بتوانند به دنبال دانش‌مورد نیاز خود بروند تا یادگیری عمیق و کاربردی صورت پذیرد.»

دانش‌آموز خبرنگار: فائزه محمودپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار