سرپرست معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور:

عامل بیش از ٨٠ درصد مرگ ومیر در کشور بیماری‌های غیرواگیر هستند

نیشابور ( پانا) - سرپرست معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت بیماری‌های غیرواگیر هم‌اکنون مهم‌ترین عامل تهدیدکننده سلامت انسان‌ها و عامل بیش از ٨٠ درصد مرگ و میر در کشور هستند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
عامل بیش از ٨٠ درصد مرگ ومیر در کشور بیماری‌های غیرواگیر هستند

هادی حسین زاده عنوان کرد: پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مانند فشار خون، سرطان ها، دیابت و...در جامعه ما اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد چرا که با اصلاح شیوه زندگی می توان از اغلب این بیماری ها پیشگیری کرد.

وی اضافه وزن و چاقی را یکی از معضلات مهم جامعه دانست و ادامه داد: کارکنان حوزه بهداشت به عنوان الگوی جامعه بایستی سعی در کاهش اضافه وزن خود و اعضای خانواده‌ داشته باشند و با ارائه آموزش های مهم و کاربردی با موضوع سبک زندگی سالم نقش عمده ای در پیشگیری و عدم ابتلای جامعه تحت پوشش به بیماری های غیرواگیر داشته باشند.

وی آموزش های سبک زندگی سالم به ویژه در مدارس و مهدکودک ها را یادآور شد و افزود: هم‌اکنون خطرسنجی بیماری‌های غیرواگیر در کلیه مراکز و پایگاه های خدمات جامع سلامت توسط مراقبان سلامت انجام می شود و با این خدمت مشخص می‌شود که هر فرد تا ۱۰سال آینده چقدر احتمال دارد که مبتلا به بیماری های غیرواگیر شود و بر همین مبنا برنامه ریزی در خصوص اصلاح شیوه زندگی فرد صورت می‌پذیرد.

رئیس مرکز بهداشت نیشابور در پایان از کلیه همشهریان خواست با مراجعه به نزدیک ترین مرکز خدمات جامع سلامت منطقه محل سکونت خود از بسته خدمتی خطرسنجی بیماری‌های غیرواگیر بهره‌مند شوند و خدمات سلامت خود را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار