معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی:

تحریف تاریخ‌ عامل اصلی تهدید فرهنگ و نظام کشورهای مختلف است

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی گفت آن‌چه فرهنگ و نظام کشورهای مختلف را تهدید می‌کند، تحقیر یا جنگ نیست؛ ‌بلکه تحریف تاریخ ‌عامل اصلی این موضوع است.

کد مطلب: ۱۳۴۱۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تحریف تاریخ‌ عامل اصلی تهدید فرهنگ و نظام کشورهای مختلف است

پناهعلی حسین زاده در گفت‌وگو با پانا گفت: «پویش "هیس‌طوری" هم به سرگذشت و تاریخچه اشاره دارد و هم به اهداف و نیت استکبار جهانی که می خواهند دنیا در مقابل خیانت آنها سکوت کند. از طرفی آنچه فرهنگ و نظام کشور های مختلف را تهدید می‌کند، تحقیر یا جنگ نیست؛ بلکه تحریف تاریخ است.»

وی افزود: «از طرفی آنچه را شاهد هستیم این است که نوجوانان و جوانان امروز علاقه‌مند به مطالعه تاریخ نیستند و اگر کسی سرگذشت خود را نشناسد، صاحب تجربه نخواهد شد و مجبور است آنچه را که قبلاً تجربه شده است دوباره تجربه کند و این برای کشور و پیشرفت آن خطرناک است زیرا گذشته چراغ راه آینده است و اگر به گذشته آگاه نباشیم نمی‌توانیم برای آینده برنامه ریزی کنیم.»

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: «هدف این پویش این است که نوجوانان را با سرگذشت و تاریخچه استکبار جهانی آشنا کنیم و دعوت کنیم تا با مطالعه کتاب و کنشگری هنرمندانه بتوانند با تاریخ و به ویژه فعالیت‌ها، اقدامات و خیانت‌های استکبار جهانی در کشورهای مختلف آشنا شوند.»

وی با اشاره به جنگ ایران و عراق گفت: «تنها جنگی که ایران نگذاشت تا یک وجب از خاک کشور به دست استکبار و بیگانگان بیفتد، جنگ تحمیلی است و در جنگ های قبلی همواره قسمتی از کشور را دشمنان و استکبارگران تصاحب کردند. وقتی تاریخ استکبار مورد تحریف قرار گیرد نوجوانان و جوانان به گذشته افتخارآمیز ایران دیگر افتخار نمی‌کنند. امروز جوانان ما به جای اینکه به جنگ به عنوان سند افتخار نگاه کنند، شاید در مواقعی جنگ ایران را درست نمی دانند. بالاتر از آن، جوانان ما در ۴۴ سال اخیر با هر نوع جنگی اعم از نظامی، اقتصادی، فرهنگی، شناختی و حتی ترور مواجه شدند و اکنون بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری با جنگ ترکیبی مواجه هستند؛ ولی با این وجود، جمهوری اسلامی با تمام تحریفات که در تاریخ بی‌نظیر است؛ استوار ایستاده است.»

حسین زاده با اشاره به اینکه گذشته ما بسیار افتخارآمیز است، گفت: «چون جوانان ما با گذشته ما آشنا نیستند، عمدتا تصور می کنند، کاری انجام نگرفته است و هدف ما این است که نوجوانان با گذشته آشنا شده و به آن افتخار کرده و به آینده امیدوار باشند.»

وی ادامه داد: «انتظار اصلی ما از تمامی همکاران فرهنگی در مدارس این است که هر کدام در جایگاه خود، با زبان خود، بتوانند تاریخ کشور را برای هر سطحی که در آن تدریس می‌کنند آشنا کنند و در قالب های مختلفی مثل هنر، سرود، سخنرانی و ... به ویژه در دهه فجر که فرصت مناسبی است این موضوع را تبیین کنند.»

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با توصیه به دانش آموزان به ویژه دهه هشتادی ها از آنها خواست «خود را درگیر فضای مجازی نکنند، زیرا اطلاعات فضای مجازی تحریف شده و سطحی است و به علت عدم نظارت در فضای مجازی هر کس بنا به سلیقه خود مطلب می‌نویسد و صحت ‌مطالب مشخص نیست.»

وی ادامه داد: «بهتر است اولا زیاد درگیر فضای مجازی نشوید و دوم اینکه زود بدون مطالعه مطالب را منتشر نکنید و دیگر اینکه کتاب بخوانید، زیرا تفکر را خلاق کرده و انسان را دانشمند می کند و اطلاعاتش را عمیق می‌کند. با کتاب خواندن می توان با واقعیت ها بهتر آشنا شد و واقع بینانه تصمیم گرفت اگر با واقعیت آشنا نباشیم هیجانی تصمیم می گیریم و این اشتباه است. دانایی توانایی می‌آورد و اطلاعات هرچه عمیق تر باشد، قطعاً تصمیمات عاقلانه تر، پخته‌تر و نتیجه بخش تر خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار