مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

حضرت زهرا(س) الگوی ایفای نقش اجتماعی زنان در جامعه هستند

تهران ( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران‌گفت حضرت زهرا(س) در کنار تمام وظایف و مشغله‌های خود در مسائل اجتماعی هم ایفای نقش می‌کردند و ایشان الگوی بانوان در این زمینه هستند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
حضرت زهرا(س) الگوی ایفای نقش اجتماعی زنان در جامعه هستند

علیرضا کریمیان در همایش بانوی فرزانه اظهار کرد: موضوع الگو و الگوپذیری یکی از نیازهای طبیعی بشر است و همه انسان‌ها الگویی برای زندگی نیار داریم تا آثار تربیتی آن در زندگی را بهتر و بیشتر شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: آموزه‌های دین اسلام به ما می‌آموزد که یکی از تاکیدات داشتن الگو برای زندگی است و در قرآن کریم به این موضوع توصیه شده که یکی از این الگوها وجود ارزشمند پیامبر عظیم‌الشان اسلام است.
کریمیان با بیان اینکه ما می‌توانیم از ایشان به عنوان یک الگو در زندگی استفاده کنیم، افزود: ایشان حضرت زهرا را پاره تن خود دانسته‌اند و این نشان می‌دهد که وجود حضرت زهرا جدا از پیامبر نیست و ایشان ادامه‌هنده راه پیامبر هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بنابراین وجود مبارک حضرت زهرا وجود مبارک و الگو برای ما و به ویژه زنان هستند.
وی اظهار کرد: حضرت زهرا در کنار داشتن وظایف سنگین همسری و ماری نسبت به وظایف اجتماعی خود بی تفاوت نیستند و در یک جریان بزرگ سیاسی به ویژه بعد از رحلت پیامبر به صورت جدی و اثرگذار ایفای نقش می‌کنند.
کریمیان تصریح کرد: این نشان می‌دهد که همه ما در کنار تمام مشغله‌ها باید نسبت به مباحث پیرامون د اجتماعی خودمان بیشتر احساس مسئولیت کنیم و واقف شویم و بهتر از گذشته ایفای نقش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار