وزیر آموزش و پرورش:

مدارس در دنیا با شاخص آلودگی ۳۰۰ تعطیل می شوند اما این شاخص در ایران ۱۵۰ است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تعطیلات مکرر مدارس به بهانه آلودگی هوا گفت در استاندارد بین‌المللی وقتی شاخص آلودگی ۳۰۰ باشد، مدارس تعطیل می‌شود اما این شاخص در کشورمان ۱۵۰ تعریف شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۰۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس در دنیا با شاخص آلودگی ۳۰۰ تعطیل می شوند اما این شاخص در ایران ۱۵۰  است

یوسف نوری در همایش بانوی فرزانه اظهار کرد: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) علاوه بر علوم دینی، دانشمندانی در علوم‌ پایه هم تربیت کردند و آن دانشمندان انسان‌هایی بودند که هنوز هم در حال حاضر از نتایج پژوهش‌های آن‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به مفاخری چون زکریای رازی بیان کرد: مفاخر زیادی داریم و این داشته‌های فرهنگی و تمدنی را به نسل آینده باید منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه زنان از مولفه‌های قدرت هستند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که وجود زن در جامعه مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم.

نوری با بیان اینکه زن، رئیس خانواده است که فضا، زمینه و بستر تربیت را در خانه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: در عوامل حکمرانی که امروزه بر تعلیم و تربیت متمرکز شده، زن علاوه بر نقش در خانه در جامعه هم‌ نقش دارد.

وی بیان کرد: ۶۰ درصد بانوان در اوایل انقلاب باسواد بودند اما امروز قاطبه دانشجویان دانشگاه‌‌ها و ۵۴ درصد همکاران فرهنگی را بانوان تشکیل می‌دهند و زنان ایرانی حضور موثر در همه عرصه‌ها دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، نقش زن را به شکل واقعی دیده‌اند، تصریح کرد: تعداد زیادی از زنان کشورمان در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و حتی اسیر هم شدند‌. زنان، عنصر مهم هستند که در حکمرانی در زیست بوم جدید نقش دارند و به همین دلیل مورد هدف قرار گرفته‌اند و دشمنان از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی به خانواده ورود کرده‌اند.

نوری افزود: دشمنان با روش‌های مختلف سعی در دور کردن فرزندان از تعلیم و تربیت دارند. همانطور که مدارس خودشان در دوران کرونا باز بود اما به ما القاء کردند که باید تعطیل شود و همانطور که خودشان فرزندآوری می‌کنند اما به ما می‌گویند فرزند به دنیا نیاورید.

نوری با اشاره به چرخش جدید در بخش زنان اظهار کرد: ارتباط مجموعه زنان و دختران آموزش و پرورش با یکدیگر و ارتباط با انجمن اولیا و مربیان در این چرخش توصیه می‌شود و توصیه دیگر ارتباط با خارج از کشور جهت برگزاری نمایشگاه توانمندی بانوان و تشکیل خیریه‌ها و انجمن‌ها و مدیریت آن توسط زنان است که معلمان در این زمینه پیشقدم هستند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در جامعه فرهنگیان به ویژه بازنشستگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها برای تشکیل خیریه‌ها و انجمن‌ها باید شناسایی و از آن‌ها برای تشکیل چنین مجموعه‌ها استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تعطیلات مکرر مدارس به بهانه آلودگی هوا گفت: در استاندارد بین‌المللی وقتی شاخص آلودگی ۳۰۰ باشد، مدارس تعطیل می‌شود اما این شاخص در کشورمان ۱۵۰ تعریف شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های فراوان حوزه آموزش بیان کرد: لازم است کارها را به‌طور منطقی پیش ببریم. البته هر وقت جان دانش‌آموزان در خطر باشد، ما خودمان پیشقدم می‌شویم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار