ابلاغ آیین‌نامه مدیریت بحران سازمان نوسازی مدارس کشور به زودی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت آیین‌نامه مدیریت بحران سازمان نوسازی مدارس کشور به زودی ابلاغ خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ آیین‌نامه مدیریت بحران سازمان نوسازی مدارس کشور به زودی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه کمیته فوریت‌ها و مدیریت بحران سازمان نوسازی مدارس کشور که امروز (دوشنبه، ۲6 دی) با حضور اعضای شورای معاونان و مدیران کل نوسازی سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اقدام جهادی و انقلابی دولت محترم در مواجهه با برودت اخیر که نشان بارز خدمت‌رسانی جهادی به مردم در انقلاب اسلامی ایران می باشد، قابل تقدیر است.

خان‌محمدی ضمن تبریک 26 دی، روز فرار شاه معدوم از ایران که به تعبیر حضرت امام(ره) طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به استقلال و آزادی است، افزود: امروز خدمت‌رسانی به مردم، یک افتخار و فرصت مناسبی برای تثبیت مدیریت جهادی و انقلابی است.

وی گفت: ایران از نظر اقلیمی و طبیعی در منطقه حساسی قرار دارد که همواره باید آمادگی لازم برای مقابله با تغییرات آب و هوایی را داشته باشیم. باید برای حل و فصل موضوعات بسیج عمومی صورت پذیرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه تامین و تخصیص اعتبار مرتبط با استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی اظهار کرد: باید هرگونه آمادگی لازم برای رفع مشکلات مرتبط با سامانه‌های گرمایشی مدارس وجود داشته باشد. در این خصوص جلسات منظم قرارگاه جهادی عدالت تربیتی استان و نیز جلسه کمیته فوریت‌ها و مدیریت بحران تشکیل و تدابیر لازم جهت رفع مشکلات اندیشیده شود. یکی از اولویت‌های ما در حل مشکلات باید گروه‌های جهادی و استفاده از ظرفیت‌های این عزیزان باشد.

خان‌محمدی، اقدام جهادی و انقلابی دولت محترم در مواجهه با برودت اخیر را نشان بارز خدمت‌رسانی جهادی به مردم در انقلاب اسلامی ایران و قابل تقدیر دانست و گفت: استان نیز به سهم خود باید مراقبت‌های لازم را داشته باشد و از تلاش‌های ادارات گاز و برق استان‌ها و مناطق تقدیر شود.

معاون عمرانی وزیر افزود: بازدیدهای میدانی به خصوص در محیط‌های احتمالی بحران در دستور کار مدیران قرار گیرد و اگر مسئله‌ای پیش آمد سعی کنید تا مرتفع شدن نهایی مشکل در منطقه حضور داشته باشید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر حضور میدانی در کنار خانواده‌های محترم عشایری تاکید کرد و گفت: ما باید شرایط لازم برای استمرار روند تربیت تمامی دانش‌آموزان را فراهم کنیم، آموزش فرزندان ما وظیفه همگانی است. ما حتی آمادگی کمک در حوزه رفع آلودگی هوا را داریم و در این خصوص مکاتبات لازم صورت می‌گیرد.

خان‌محمدی در پایان ضمن اعلام ابلاغ آیین‌نامه مدیریت بحران طی روزهای آینده بر تلاش مستمر مدیران سازمان بر رفع مشکلات در استان‌ها و پرهیزاز هرگونه حاشیه‌آفرینی تاکید کرد.

در ادامه، راشکی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان ضمن سپاس از حسن اعتماد معاون وزیر، ابراز امیدواری کرد: توفیق خدمت در این برهه در امر مهم مدرسه‌سازی با موفقیت سازمان همراه شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان ضمن ابراز خوشحالی بابت بارش نزولات آسمانی و اهمیت آن در فصل تابستان تاکید کرد: باید مراقبت‌های لازم را داشته باشیم تا به مشکل نخوریم. با توجه به تاکیدات مکرر ریاست سازمان، گروه‌های جهادی یکی از بهترین فرصت‌ها هستند تا در روند خدمت‌رسانی حضور موثری داشته باشند باید از این فرصت استفاه کنیم و مراقبت کنیم تا خدمات خوب ما بعضا با اعمال سلیقه‌هایی آسیب نبیند.

در پایان، عبداللهی معاون فنی و نظارت سازمان با اشاره به ابلاغ راهنمای عمل ایمنی و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی گفت: امروز در دنیا 3 دیدگاه نظری در خصوص مدیریت بحران وجود دارد. قبل از بحران با پیشگیری و آمادگی، حین بحران با مقابله و پس از بحران با بازسازی به مقابله با بحران‌ها می‌پردازند.

معاون فنی سازمان افزود: امروز در دنیا مدل پیشگیرانه بیشتر مورد توجه است که باید تلاش کنیم با تشکیل کمیته فوریت‌ها و مدیریت بحران از حجم آسیب‌ها بکاهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار