استاندار همدان:

مشکلی در زمینه تامین انرژی در استان وجود ندارد

همدان (پانا) - استاندار همدان اعلام کرد مشکلی در زمینه تامین انرژی در استان وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مشکلی در زمینه تامین انرژی در استان وجود ندارد

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که بلافاصله پس از جلسه وبیناری وزیر کشور برگزار شد، گفت: با توجه به این که در زمینه تامین انرژی به ویژه گاز، در وضعیت بحرانی قرار داریم، ضرورت دارد که برای مدیریت بحران در این زمینه تلاش بیشتری انجام گیرد. در استان با تدابیری که در طول یک‌سال گذشته اتخاد شده، اقدامات موثری در بخش مدیریت انرژی انجام شده است، بر این اساس در زمینه تامین انرژی، در سطح استان مسئله و یا مشکل خاصی وجود ندارد.

علیرضا قاسمی فرزاد عنوان کرد: استان‌های سراسر کشور به عنوان اعضای یک پیکر واحدند، بنابراین باید مصارف خود را کنترل کنیم تا دیگر استان‌ها دچار مشکل خاصی نشوند.

نماینده عالی دولت در استان همدان، گفت: همکاری و هم‌پوشانی خوبی بین مجموعه دستگاه‌های وزارت نیرو در استان برقرار است؛ مجموعه شرکت برق استان، هماهنگی‌‌های خوبی انجام داده‌اند که در صورت قطعی گاز کارخانه‌های سطح استان، برنامه‌ریزی کنند که برق آن‌ها قطع نشود، این اقدامات پیشگیرانه قابل تقدیر و تشکر است.

وی اظهار کرد: در اواخر آذر ماه با تشکیل جلسه‌ای کارشناسی، براساس وظیفه دینی و ملی و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه گاز، ساعات کاری را کاهش دادیم. فعالیت امروز کلیه دستگاه‌های اجرایی، موسسات، مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها را به صورت دورکاری اعلام کردیم.

وی هم‌چنین گفت: در بسیاری از استان‌های کشور دچار افت فشار گاز شده‌ایم و به این دلیل نیروگاه‌ها برای تولید برق دچار مشکل شده‌اند. ما نیز برای جلوگیری از این کار، امروز را تعطیل اعلام کردیم تا با ذخیره‌ای که در زمینه گاز به خاطر تعطیلی امروز انجام می‌شود، فاز چهارم نیروگاه شهید مفتح که ۲۵۰مگاوات برق تولید می‌کند، راه‌اندازی شود و در زمینه تولید برق دچار مشکل نشویم.

قاسمی فرزاد در پایان از همکاری دستگاه های اجرایی استان و همراهی مردم قدردانی و تشکر کرد.

دانش آموز خبرنگار: حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار