کلنگ‌زنی احداث مدرسه 6 کلاسه خیرساز حاجیه خانم رقیه شاه حسینی در فریدن / فیلم

اصفهان (پانا) - کلنگ احداث مدرسه 6 کلاسه خیرساز حاجیه خانم رقیه شاه حسینی در شهرستان فریدن، روستای نهرخلج زده شد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ‌زنی احداث مدرسه 6 کلاسه خیرساز حاجیه خانم رقیه شاه حسینی در فریدن / فیلم

مجتبی ملااحمدی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش شروع توسعه کشور است، پله های ترقی کشور هیچ راهی ندارد به جز اینکه به سمت آموزش و پرورش برود

کلنگ احداث مدرسه 6 کلاسه خیرساز، حاجیه خانم رقیه شاه حسینی به همت خیر نیک اندیش، حمیدرضا شاه حسینی در روستای نهرخلج با حضور مجتبی ملا احمدی رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، فریدالدین عبدیزدان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان، حسین محمد صالحی نماینده مردم شهرستان های فریدن در مجلس شورای اسلامی، عزیزالله عباسی فرماندار شهرستان، محمد فصیحی مدیر آموزش و پرورش فریدن، خانواده شهید والامقام رضایی و جمعی از مسئولان شهرستان و روستای نهرخلج به زمین زده شد.

محمد فصیحی، مدیر آموزش و پرورش فریدن در ابتدا ضمن خوش آمدگویی خدمت مدعوین، گزارشی از وضعیت آموزش و اقتصادی منطقه ارائه داد.

فصیحی افزود: با صحبت های انجام شده با آقای عبدیزدان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز و هماهنگی با آقای ذاکران تصمیم گرفته شد مدرسه 6 کلاسه ساخته شود که روستای نهرخلج را با توجه به داشتن دانش آموز بیشتر در اولویت قرار دادیم.

مدیر آموزش و پرورش فریدن در ادامه درخواست مساعدت و عنایت ویژه مجمع خیرین به منطقه فریدن را خواستار شد.

سپس ملااحمدی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز بیان کرد: در آستانه ایام شهادت شهید سلیمانی که منظومه ای از ایثار و کار خیر و گذشت بودند، خداوند را شاکریم در خدمت مردمانی با اراده، قوی و با قلب های پاک و با توان هستیم.

ملااحمدی از آشنایی خود با منطقه فریدن گفت و افزود: مردم شهرستان فریدن مردم نیک اندیش از گذشته های دور هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز در خصوص این پروژه بیان کرد: در غرب استان امروز بیستمین کلنگ زنی احداث مدرسه را داریم. بالای 13 درصد پروژه ها در منطقه غرب استان بر اساس نیازسنجی ها صورت گرفته است.

ملا احمدی در خصوص خیر نیک اندیش حمیدرضا شاه حسینی بیان کرد: آقای شاه حسینی از خیرین مدرسه ساز هستند که به یاد مادرشان خواستند مدرسه ای 6 کلاسه احداث شود، 4 مدرسه از غرب استان انتخاب شد که با رایزنی های انجام شده و پیگیری های مدیر آموزش و پرورش فریدن و تماس های مکرر محمد صالحی نماینده مردم فریدن به این نتیجه رسیدیم که در روستای نهرخلج این پروژه انجام شود.

در ادامه مراسم حسین محمد صالحی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، بیان کرد: بسیار جای خوشحالی است که مجموعه ای از نیک اندیشان امروز اینجا جمع شده اند، مجموعه ای که خیرخواه مردم هستند، با صحبت های انجام شده با دکتر ملااحمدی همیشه بحث آموزش و پرورش از اولویت ها و دغدغه های ایشان و دکتر شاه حسینی بوده است. انشاالله با رویه ای که در نظر گرفته شده است و با کمک شما نیک اندیشان در آینده مشکلی در حوزه فضای آموزشی نداشته باشیم.

سپس عزیزالله عباسی، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش فریدن از همدلی و دلسوزی مسئولین شهرستان صحبت کرد.

وی افزود: هدف و افق نگاه یکی است. شهرستان فریدن از نظر اقتصادی کم برخوردار است، ولی از نظر فرهنگی مردمانی فهیم، ولایی و قدردان دارد. دعای خیر مردم همراه خیرین و مسئولین دلسوز است.

فرماندار شهرستان فریدن افزود: ثواب مدرسه سازی به روح بلند حاجیه خانم شاه حسینی خواهد رسید. همه ما قدردان هستیم و الگوپذیری از مکتب اهل بیت داریم. خیرین نیک اندیش پرورش یافتگان این مکتب هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش در ادامه خواستار کمک و مساعدت افراد توانمند در توسعه و پیشرفت شهرستان شد.

کلنگ احداث این مدرسه در زمینی به زیربنای 450 متر زده شد و هزینه ساخت این مدرسه توسط خّیر نیک اندیش حمیدرضا شاه حسینی و به صورت صددرصد خیرساز به مبلغ شش میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

روستای نهرخلج از توابع بخش زنده رود شهرستان فریدن با حدود 3000 نفر جمعیت دارای 4 مدرسه ابتدایی و متوسطه اول در 5 کیلومتری شهر داران و 130 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

دانش‌آموز خبرنگاران: فاطمه بدیع الزمانی، مبینا شکوهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار