در شهرستان‌های استان تهران اتفاق افتاد؛

روایت اراده‌هایی که با همت و همدلی کوه‌ها را جابه‌جا کردند

تهران (پانا) - به همت فرزند و نوه یک خیر نیک‌اندیش و همدلی و همراهی مردم و مسئولان، زمین اهدایی «مرحوم کیقباد علی یوسفی» تسطیح و زمینه ساخت مدرسه ۱۴ کلاسه توسط خیر مدرسه‌ساز «فرشاد محمدی» فراهم شد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
روایت اراده‌هایی که با همت و همدلی کوه‌ها را جابه‌جا کردند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در یک اقدام جهادی و به همت خیرین، مردم و مسئولین، مشکل تسطیح ناهمواری یک زمین اهدایی رفع و زمینه ساخت یک مدرسه در منطقه رودهن فراهم شد.

۳۲ سال قبل توسط خیر محترم «زنده یاد کیقباد علی یوسفی»، زمینی به مساحت ۱۸۴۰ مترمربع به آموزش و پرورش اهدا می‌شود، که سند تک‌برگی این زمین، فروردین امسال به نام دولت جمهوری اسلامی ایران و به بهره‌برداری آموزش و پرورش اخذ شد.

این زمین که ارزش ریالی آن معادل ۵۰۰ میلیارد ریال است به دلیل ناهمواری و در ارتفاع واقع شدن، هزینه بالای گودبرداری و تسطیح ، امکان احداث مدرسه را غیرممکن کرد بود با استعانت از خداوند متعال و با تدبیر مدیران استانی و شهرستانی و بخش رودهن و همکاری برخی از روسای ادارات و همت والای مردم بخش رودهن در نوزدهم آذر سال جاری، عملیات گودبرداری و خاکبرداری آن آغاز شد.

در فرآیند اجرایی این پروژه بیش از ۵۰ نفر مشارکت داشته‌اند.

از شروع عملیات این پروژه، خیر محترم «مالک علی یوسفی» به اتفاق پسرش «محمد علی یوسفی» که فرزند و نوه اهدا کننده زمین هستند با بیل مکانیکی شخصی خودشان به همراه سایر شهروندان، کامیون‌داران و رانندگان بصوت جهادی و ایثارگرانه، به اصلاح زمین پرداختند.

با اجرای این کار پسندیده، زمینه ساخت مدرسه فراهم شد و با خیر مدرسه‌ساز نیک اندیش «فرشاد محمدی»، تفاهم‌نامه ساخت مدرسه‌ای ۱۴ کلاسه در این مکان منعقد شد.

بیش از ۱۰هزارمتر مکعب عملیات خاکبرداری به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال در این پروژه، انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار