وزیر آموزش و پرورش:

خیرین مدرسه‌ساز یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در پنجاه و پنجمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت خیرین مدرسه‌ساز یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران هستند

کد مطلب: ۱۳۳۵۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد
خیرین مدرسه‌ساز یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران هستند

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛پنجاه و پنجمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، صبح امروز ۱۲ دی ۱۴۰۱ در محل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و اعضای محترم هیات مدیره برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره با سالروز شهادت سردار سلیمانی افزود: بودن در بین شما خیرین نعمت است و ان‌شاءالله خداوند ما را مدیون امثال حاج قاسم نکند و توفیق داشته باشیم در کنار شما باشیم و خدمت کنیم.

وی ضمن اشاره به موضوع املاک مازاد آموزش و پرورش گفت: بهتر است سامانه‌ای برای خیرین تدوین شود که در آن نیازسنجی مدارس مشخص شود و سیستم‌های جدیدی راه‌اندازی شود.

وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی و امور تربیتی، خیرین مدرسه‌ساز و جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور است.

خان‌محمدی سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این جلسه حضور در جمع خیرین را موجب انگیزه مضاعف دانست و بیان کرد: پیشنهاد افزایش اعتبارات خیرین برای سازمان برنامه و بودجه، پیگیری محقق نشدن اعتبارات مدارس خیرساز، فروش املاک مازاد، حضور اعضای مجمع خیرین در قرارگاه جهادی برای هماهنگی موضوعات، پیگیری ملاقات با رئیس جمهوری، ساماندهی سامانه‌ها، پیگیری تاریخ همایش ملی و راه‌اندازی موزه خیرین از جمله مواردی است که توسط سازمان نوسازی مدارس به آن پرداخته می‌شود.

در این جلسه در خصوص موضوعات مهمی چون وجود مدارس نیمه‌تمام مشارکتی خیرساز در کشور، فروش املاک مازاد آموزش و پرورش، مولدسازی مدارس، برگزاری جشنواره‌ها و همایش ملی، استفاده از ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور، گردهمایی مجامع، رونمایی از مستندسازی زندگی‌نامه چندین تن از خیرین ملی گفت‌وگو شد.

همچنین گزارشی از مهمترین فعالیت‌های جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور طی جلسه پنجاه و چهارم و پنجاه و پنجم ارائه شد. برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز در استان‌های البرز، گلستان، یزد، مرکزی، خوزستان، قم، دیدار رئیس جامعه خیرین با رئیس ایران مال، آیین نکوداشت شهید حسین علیمرادی، بازدید حاج اکبر ابراهیمی و دکتر قفلی از مدارس استثنایی به مناسبت روز معلولین، برگزاری جلسه کمیسیون‌های زنان و خانواده، اجتماعی و بانوان، بهره‌برداری از 6 مدرسه قلم‌چی در آذربایجان شرقی و یک مدرسه در ازنا، مراسم سالگرد سیدهادی موجانی، دیدار مدیرعامل جامعه خیرین با مسئولین ارتش، برگزاری جشنواره مشترک خیرین مدرسه‌ساز در استان فارس و کهگیولیه و بویراحمد، بازدید از مدارس خیرساز مازندران، برگزاری نشست کارگروه خیرین مدرسه‌ساز خارج از کشور و... نکات برجسته این گزارش را تشکیل می‌داد.

در این جلسه، دلاوری رئیس یکی از موسسات خیریه، گزارشی در خصوص ساخت 200 مدرسه غیرانتفاعی و غیردولتی در مناطق محروم ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار