وزیر بهداشت اعلام کرد؛

تأسیس ۴۰ مرکز درمان ناباروری در کشور در یک سال

تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت کشور به سمت سالمندی می‌رود و سیاست‌های اشتباه گذشته باعث شده که نرخ رشد جمعیت در ایران از بالای ۴ به ۱.۲ درصد برسد؛ در عین حال ۷ سال فرصت جمعیتی وجود دارد تا از سالمند شدن جمعیت، پیشگیری شود.

کد مطلب: ۱۳۳۳۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تأسیس ۴۰ مرکز درمان ناباروری در کشور در یک سال

بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح مرکز درمان ناباروری سطح ۲ نوید کاشمر، اظهار داشت: کشوری می تواند پیشرفت کند که جمعیت جوان و فعال داشته باشد و حرکت جمعیت به سمت سالمندی، خطرآفرین است. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی قانون مترقی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را تصویب و تکالیفی را برای دستگاه های اجرایی، مشخص کرده است.

وی افزود: ۶۰ درصد از تکالیف قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است که در این راستا، قرارگاه جوانی جمعیت را در وزارت بهداشت راه اندازی کردیم و این قرارگاه با تشکیل ۹ کمیته تا کنون ۱۵ جلسه تخصصی و مصوبات بسیار کارآمدی داشته که یکی از این مصوبات، ایجاد مراکز درمان ناباروری است.

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی اولین مرکز درمان ناباروری سطح ۲ خراسان رضوی در کاشمر، یادآور شد: ۴۰ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور در حدود یک سال گذشته راه اندازی شده است. مرکز درمان ناباروری سطح ۲ نوید کاشمر خدمات بسیار باکیفیتی را به زوجین نابارور ارائه می کند؛ به طوری که تنها در یک هفته اخیر، حدود ۸۰۰ زوج‌ نابارور در این مرکز شناسایی شده و روند درمان ۱۰ زوج نیز آغاز شده است.

عین اللهی با بیان اینکه هزینه های درمان ناباروری، بالا است، افزود: برخی از زوجین نابارور به دلیل هزینه های بالا برای درمان مراجعه نمی‌ کردند که در این مرکز، هزینه ها تا ۹۰ درصد توسط بیمه ها پوشش داده می شود و در صورت نیاز به اقدامات فوق تخصصی، زوجین نابارور به مرکز سطح ۳ در مشهد مقدس ارجاع داده می شوند.

وی در خصوص وضعیت ذخایر دارویی کشور گفت: یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت، افزایش ذخایر دارویی است. ذخایر بالای شش ماه، در شهریور ۳۳ درصد بود که در حال حاضر به ۵۸ درصد رسیده و امیدواریم تا دو ماه آینده، به ۱۰۰ درصد برسد. اخیرا بنده در باره ذخیره دارویی نیز مصاحبه ای داشتم که به شکل دیگری، منعکس شده بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: برای تقویت ذخایر دارویی شش ماهه در کشور به منابعی نیاز داریم که این موضوع شب گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور دکتر مخبر و مسئولان سازمان برنامه و بودجه مطرح شد تا بتوانیم با تأمین منابع، ذخایر را به حدی برسانیم که داروی مورد نیاز مردم به کفایت تأمین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار