عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت:

50 میلیون ذخیره واکسن کرونا داریم؛ پیک هنوز شروع نشده است

تهران (پانا) - وزیر بهداشت با بیان اینکه پیک کرونا هنوز شروع نشده است خبر داد 50 میلیون ذخیره واکسن کرونا در کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
50 میلیون ذخیره واکسن کرونا داریم؛ پیک هنوز شروع نشده است

بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در‌خصوص شیوع سویه جدید کرونا، اظهار کرد: همه مردم که 6 ماه از آخرین تزریق کرونای آنها گذشته حتما دُز یادآور را تزریق کنند.

وی با اعلام اینکه 50 میلیون ذخیره واکسن کرونا داریم و امکان تولید نیز هست، گفت: به دنبال محدود کردن سفرها و قرنطینه مردم نیستیم، ما از سیستم قرنطینه هوشمند استقاده می‌کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: زدن ماسک در مکان‌هایی که امکان خطر بیشتر است، ضروری است؛ پیشنهاد دادیم در هواپیما زدن ماسک اجباری شود.

عین اللهی گفت: پیک هنوز شروع نشده است. آمار هم خوب است. در نیمی از آذر ماه تعداد فوتی‌ها صفر بوده است، اما باید پیشگیری کرد تا زندگی و کسب و کار مردم مختل نشود.

وزیر بهداشت با یادآوری اینکه ٧۵ درصد مردم کشورمان با واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا ایمن شدند، اظهار داشت: ویژگی سویه جدید کرونا انتشار سریع ویروس است و بنابراین پیشگیری بهترین راه مقابله با آن است.

عین اللهی، افتتاح اولین مرکز بین المللی پزشکی ایران با همکاری عراق در کربلا مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق این همکاری، هزینه های این مرکز توسط طرف عراقی تامین می شود و ایران فقط مسئولیت اعزام استاد را به عهده دارد.

وی با اشاره به بهبود رتبه علمی ایران از 16 به 15 آن را ناشی از تلاش جامعه علمی پزشکی کشور برشمرد.

عین اللهی همچنین شایعه خانه نشینی ١٠ هزار پرستار را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار