وزیر بهداشت:

۶٠درصد تکالیف قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است

در حال حاضر ۴٠ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور در همین مدت کوتاه افتتاح شده است

کاشمر (پانا) - وزیر بهداشت خبر داد ۶٠درصد تکالیف قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۶٠درصد تکالیف قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است

بهرام عین اللهی در آیین افتتاح نخستین مرکز درمان ناباروری سطح ٢ کشور در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر اظهار کرد: متأسفانه به دلیل سیاست های غلطی که قبلا وجود داشته است، کشور به سمت سالمندی حرکت می کند و با کاهش رشد فرزندآوری از ۴ به ١.٢ یک وضعیت بحرانی در کشور ایجاد شده است، تنها ٧ سال فرصت داریم که از سالمند شدن کشور جلوگیری کنیم و کشور را به سمت جوانی سوق دهیم.

وی گفت: کشوری که به سمت سالمندی برود، برای آینده آن خطرناک است. مجلس شورای اسلامی قانون جوانی جمعیت را تصویب کرده و تکالیفی نیز برای دستگاه های ذیربط تعیین کرده است.

عین اللهی با اذعان به اینکه ۶٠ درصد تکالیف قانون جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است، تصریح کرد: در این راستا نیز قرارگاه جوانی جمعیت را با فرماندهی وزیر بهداشت در دولت سیزدهم ایجاد کردیم، به طوری که تاکنون با برگزاری ١۵ جلسه، فعالیت ها و مصوبات خوبی برای قانون جوانی جمعیت ایجاد شده است.

وی ایجاد مراکز درمانی درمان ناباروری را یکی از راه حل های حرکت به سمت جوانی جمعیت دانست و گفت: خوشحالیم که امروز اعلام کنیم اولین مرکز درمان ناباروری سطح ٢ کشور امروز در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر افتتاح می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۴٠ مرکز درمان ناباروری در سطح کشور در همین مدت کوتاه افتتاح شده است، ابراز کرد: مرکز کاشمر دارای ویژگی‌هایی است که می تواند در سطح خوبی خدمات ارائه دهد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد. اگرچه هزینه های درمان ناباروری بالاست و بسیاری توان پرداخت آن را ندارند، اما خوشبختانه ٩٠ درصد هزینه ها توسط بیمه ها پرداخت می شود و این کمک خوبی در این حوزه است.

دانش آموز خبرنگار: علیرضا عربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار