تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر برتر کشوری در فارس

شیراز (پانا) - امروز در مراسمی با حضور مدیران پژوهشسراهای استان فارس و همچنین رییس سازمان دانش‌آموزی نواحی مختلف آیین تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر استان فارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر برتر کشوری در فارس

مسؤول پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان فارس ضمن تبریک روز پژوهش و هفته پژوهشی گفت: از سال ۱۳۸۴ بحثی تحت عنوان پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی عنوان شد؛ این پژوهش‌سرا، مرکزی پژوهشی ذیل نظر آموزش و پرورش و هدف آن جذب، شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان بود.
پورخسروانی افزود: ما در مسیر پژوهش‌سراها با ترویج علوم و آموزش‌های مخصوصی که به دانش‌آموزان ارائه می‌دهیم آن‌ها را به یک پژوهشگر و یا یک کارآفرین برتر تبدیل می‌کنیم و نیروهای آموزش دیده‌ای را در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی قرار می‌دهیم.

مسؤول پژوهش سراهای دانش‌آموزی استان فارس در رابطه با رشته‌های پژوهشی این دوره از جشنواره افزود: جشنواره علمی پژوهشی در ۱۱ رشته ویژه دانش‌آموزان ابتدایی دوره دوم، متوسطه اول، متوسطه دوم نظری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش برگزار شد که برخی از این رشته‌ها در زیر ذکر شده اند.
کدنویسی، ادبیات و علوم انسانی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، نجوم، زیست فناوری، نانوفناوری و...

پورخسروانی در ادامه تصریح کرد: از سال ۹۸ جشنواره ای تحت عنوان جشنواره علمی پژوهشی راه اندازی شد که از جمله اهداف آن کار گروهی بین دانش آموزان و ترویج مطالعه و پژوهش بود. همچنین از لحاظ آماری استقبال بسیار خوبی توسط دانش آموزان از حوزه علمی کشور نسبت به این جشنواره انجام شد.

به طوری که سال گذشته بیش از 360 هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند و نهایتا از این تعداد حدود 4 هزار دانش‌آموز برگزیده مرحله منطقه‌ای شده و وارد مرحله استان شدند و از بین این ۴ هزار دانش‌آموز ،۴۰۰ نفر به مرحله کشوری راه یافته و برگزیده استان شدند و در بین این 400 دانش آموز ۹۶ نفر حائز رتبه‌های کشوری شدند که امروز از آنها تقدیر خواهد شد.

پورخسروانی این موفقیت دانش‌آموزان را حاصل از تلاش‌های آن‌ها در 14 قطب علمی پژوهشی در سطح مناطق می داند. در این 14 قطب پژوهشی دوره‌های آموزشی مختلف توسط مدیران برگزار شد چرا که جشنواره علمی پژوهشی مبتنی بر آموزش است و تنها رقابت و مسابقه مدنظر نبوده است.

پورخسروانی در پایان با تاکید بر اینکه مناطق، دانش‌آموزان و همکاران وارد یک رقابت صرف نشوند و اصول اخلاقی و موارد دیگر را رها نکنند، گفت: یک کارنامه علمی پژوهشی برای هر منطقه صادر شده که در آن مناطق را از نظر جنبه‌های مختلف مانند کیفیت آثار، اجرای متوازن و ... بررسی کرده ایم و در نهایت ۱۳منطقه برگزیده استان و کشور شدند، ناحیه چهار شیراز رتبه اول را با تعداد بیش از ۳۰ دانش آموز مقام آور کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار