در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

مدیریت بودجه نوسازی مدارس در گرو تفویض اختیار به استان‌هاست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که با تفویض اختیار به استان‌ها می‌توان بودجه موردنیاز برای ایمنی مدارس را به‌درستی مدیریت کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت بودجه نوسازی مدارس در گرو تفویض اختیار به استان‌هاست

براساس آمار موجود، سرانه میانگین فضاهای آموزشی در شهر تهران نسبت به میانگین این شاخص در سطح کشور، حدود دو مترمربع کمتر است. بر این اساس؛ شهر تهران باوجود امکانات بالقوه فراوان، به لحاظ فضاهای آموزشی جزء فقیرترین شهرهای کشور رتبه‌بندی می‌شود که نکته‌ای قابل‌تأمل است.

حضور بخش خصوصی برای مدرسه‌سازی

سیدالبرز حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع تمرکززدایی در آموزش و پرورش عنوان کرد: «برای اینکه آموزش و پرورش در مسئله ایمنی مدارس بودجه کم نیاورد خوب است که به روش تفویض اختیار به استان‌ها و مناطق، توجه ویژه داشته باشد. در اینصورت بخش خصوصی هم می‌تواند کمک خوبی باشد.»

همواره خیرین در مدرسه‌سازی پیش‌قدم بوده‌اند

وی افزود: «بخش خصوصی به معنای واقعی و به‌ویژه در سال‌های دورتر که ما بی‌نیاز از درآمدهای نفتی نبودیم تا حد زیادی عهده‌دار نظام آموزش و تربیت فرزندان این کشور بوده است. در موضوع مدرسه‌سازی خیرین همواره پیش‌قدم بوده‌اند.»

حسینی گفت: «ازآنجایی‌که دولت سیاست‌گذاری درستی نداشته است عملاً می‌بینیم امروز مؤسسات و آموزش عالی و دانشگاه‌هایی را داریم که ظرفیتشان خالی مانده درحالی‌که در بسیاری از مکان‌ها مدرسه نداریم و این یعنی توسعه فرهنگی و آموزشی غلط، درحالی‌که دولت همان سرمایه‌گذاری را در توسعه مدارس و نظام آموزشی در مقطع دوازده‌ساله انجام می‌داد قطعاً تأثیر آن بیشتر بود.»

کمیسیون عمران آمادگی همکاری با آموزش و پرورش برای ایمنی مدارس را دارد

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه برای کمیسیون عمران مجلس موضوع ایمنی مدارس مهم است، عنوان کرد: «این کمیسیون آمادگی دارد تا وزارت آموزش و پرورش هر زمان درباره موضوع ایمنی مدارس طرح مشکل و مسئله‌ای داشت، همکاری لازم را داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار