حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در آیین افتتاحیه برنامه «نور چشم»:

همه باید برای رشد و ترقی جامعه در کنار آموزش و پرورش باشند

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش: سعی ما این است که توانمندی ۱۰ هزار روحانی کشور را ارتقا دهیم

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه برنامه «نور چشم» دوره آموزشی سفیران نور، ویژه توانمندسازی ائمه جماعات روحانی مدارس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
همه باید برای رشد و ترقی جامعه در کنار آموزش و پرورش باشند

آیین افتتاحیه دوره توانمندسازی ائمه جماعات روحانی مدارس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سالن شیخ صدوق(ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در چنین ایامی توفیق خدمتگزاری به شما عزیزان را داریم و از حضور معنادار شما بزرگواران سپاسگزاریم. همچنین از تلاش‌های خالصانه اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران قدردانی می‌کنیم که مقدمات برگزاری این دوره را فراهم کردند همچنین از ستاد اقامه نماز که همراه ما بودهند نیز نهایت تشکر را داریم.

باقری گفت: یکی از پیش‌نیازهای اقامه‌ فریضه نماز در مدارس، توانمندسازی نیروهای هستند که با مدارس ارتباط و تعامل دارند که یکی از مهمترین آنها، روحانیون محترم هستند و در کنار این عزیزان باید به نقش و تاثیر معلمان و اولیای دانش‌آموزان نیز توجه داشت. البته ما توانمندسازی همه گروه‌ها را در دستور کار داریم.

وی افزود: سعی ما این است که توانمندی ۱۰ هزار روحانی کشور را ارتقا دهیم و پس از آن به سراغ معلمان مدارس برویم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان این موضوع که شخصیت دانش‌آموزان امروزی نسبت به نسل‌های قبلی پیچیده‌تر است، بیان کرد: این نسل به دنبال قانع شدن و اقناع است. نسل هزاره سوم در فضای مجازی متولد شده، رشد کرده و ارتباطات خود را در فضای مجازی یافته است. امروز رسالت و وظیفه ما بیشتر از قبل از است؛ بنابراین از همه عزیزان خواهش دارم که مراودات و گفت‌و‌گوی چهره به چهره با دانش‌آموزان داشته باشند تا بتوانند آن‌ها را درک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه ما حمایت از روحانیون است و امیدوارم بتوانیم در راستای توانمندسازی این قشر عزیز جامعه که در مدارس حضور دارند، گام مهم و موثری برداریم.

قرآن پاسخ همه سوالات را دارد

در ادامه این آیین، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به روحانیون حاضر در مراسم اظهار کرد: فقط زمان حال را مدنظر نداشته باشید چراکه در آینده‌ای نزدیک شاهد بوسیدن عمامه‌ها خواهید بود. مگر نخوانده‌اید روزی جسم نازنین امام حسین(ع) زیر سم اسبان قرار گرفت؟ مگر امروز گنبد طلایی‌اش نمی‌درخشد و سالانه این‌همه زائر ندارد؟

وی با بیان اینکه جواب هرچه را که می‌خواهیم باید در قرآن بیابیم، گفت: روزی از گفت‌و‌گوی تمدن‌ها و تعامل افراد می‌گفتند و امروز از سبک زندگی و نحوه درست زندگی کردن؛ در صورتی که تمامی این موارد در قرآن وجود داشته و به آن اشاره شده اما مشکل ما این است که دستمان از قرآن خالی ا‌ست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: باید مطالعه را جدی گرفت، بیشتر حاضران جوان هستند و پا به سن نگذاشته‌اند، بنابراین به راحتی می‌توانند در حوزه‌های مختلف مطالعه داشته باشند‌.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه حتی باید حرف‌های سیاسی خود را از قرآن استخراج کنیم، اظهار داشت: در موارد بسیاری می‌توان از تفسیر آیات شریفه قرآن نکات سیاسی مهم درک کرد. مصداق در این زمینه فراوان است و ما باید دقت و تلاش داشته باشیم. همچنین برای برقراری نماز جماعت باید فلسفه نماز را دانست، افراد بسیاری در این خصوص مطالبی را نوشته‌اند و آثاری را به چاپ رسانده‌اند اما خود قرآن بهترین تعابیر را در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه فقط آنچه مورد نیاز مخاطب است را باید برای نمازگزار بازگو کرد، افزود: لازم است برای تفسیر آیات قرآن دوره آموزشی را پشت سر گذاشت تا بتوانید تفاسیر را نشر دهید و همگان از آن استفاده کنند.

وی در پایان با خاطرنشان کرد: بار سنگینی بر دوش مسئولان از جمله وزیر آموزش و پرورش و دیگر دست‌اندرکاران قرار دارد. اگر می‌خواهیم رشد و ترقی داشته باشیم باید همه در کنار آموزش و پرورش باشند، از ادارات مختلف تا رسانه ملی. اگر تقویت این حوزه را خواستاریم باید به کتاب‌های حوزه آموزش و پرورش بسیار توجه کنیم و معلمان در اولویت قرار گیرند. همچنین باید از ظرفیت روحانیت استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار