مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

برگزاری دوره توانمندسازی ائمه جماعات مدارس برای آموزش 10 هزار روحانی

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری دوره توانمندسازی ائمه جماعات مدارس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره توانمندسازی ائمه جماعات مدارس برای آموزش 10 هزار روحانی

میکائیل باقری در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «در اداره‌کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در بخش معاونت نماز، دوره‌های توانمندسازی برای اقشار مختلفی که قرار است کار نماز را در مدارس مدیریت و راهبری کنند طراحی کرده‌ایم. این دوره‌ها به‌نوعی سیاست‌های اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش است که در مدارس پیگیری می‌شود.»

وی افزود: «برای مثال دوره‌هایی را برای آموزگاران پایه دوم و سوم ابتدایی دختران و همچنین معلمان پایه هفتم و هشتم پسران طراحی کردیم تا دانش‌آموزان دختر و پسری که در سن تکلیف هستند با بسیاری از احکامی که پس از رسیدن به سن تکلیف بر آنان واجب می‌شود، توسط معلمان خود آشنا شوند. همچنین دوره‌های مختلف دیگری را برای مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان در نظر داریم و در دستورکار قرار دارد.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پروش ‌به برگزاری دوره توانمندسازی ائمه جماعات مدارس اشاره و بیان کرد: «بنا داریم در راستای سیاست‌های اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی پیش‌رو، 10هزار امام جماعت و روحانی را که در مدارس سراسر کشور فعالیت دارند آموزش دهیم. خوشبختانه دیروز افتتاحیه این فرآیند در شهر تهران برگزار شد و اولین دوره توانمدسازی با حضور حدود 400 نفر از ائمه جماعت روحانی خواهر و برادر آموزش و پرورش شهر تهران آغاز شد.»

باقری با بیان اینکه پس از اتمام این دوره، فرآیند توانمندسازی سراسری ائمه جماعات مدارس کشور آغاز می‌شود، گفت: «پس از این دوره ان‌شالله به استان مرکزی و شهرستان اراک خواهیم رفت و به‌صورت قطبی در خدمت امامان جماعت 6 استان هم‌جوار با استان مرکزی خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود در دوره‌ای که در اراک برگزار می‌شود از ظرفیت هزار نفر از روحانیون عزیز بهره‌مند شویم.»

وی درباره اهداف برگزاری این دوره‌ها خاطرنشان کرد: «یکی از اهداف عمده ما این است که روش‌های جذب کودکان و نوجوانان دانش‌آموز در امر نماز از زبان افراد متخصصی باشد که در این زمینه تجربه، تحقیق، پژوهش و تالیف دارند. امیدواریم روحانیون عزیز بتوانند با جذب دانش‌آموزان آن‌ها را با نماز آشنا کنند و شاهد به‌وجود آمدن انگیزه و ارتباط‌گیری موثر باشیم و بتوانیم در امر نگهداشت دانش‌آموزان موفق باشیم.»

باقری در پایان یادآور شد: «ان‌شالله مجموعه فعالیت‌هایی که قرار است انجام شود در نهایت به برگزاری باشکوه نمازهای جماعت در مدارس منجر خواهد شد و دانش‌آموزان عزیزمان به موضوع نماز اهتمام می‌ورزند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار