رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد:

پنجشنبه‌ برای همه کارمندان دولت ‌تعطیل می‌شود

قانون برای مجموعه‌هایی که خدمات مستمر باید بدهند، مانند بیمارستان‌ها، بهزیستی‌ها، بانک‌ها و اماکن ورزشی و‌ واحدهای نظامی تغییر نخواهد کرد

تهران (پانا) - رئیس سازمان اداری و استخدامی از اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری برای تعطیل‌شدن روزهای پنج‌شنبه کارمندان دولت خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
پنجشنبه‌ برای همه کارمندان دولت ‌تعطیل می‌شود

‌میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبر خوشی برای مردم خصوصاً کارمندان در شهرستان‌ها داریم؛ امروز اصلاحیه ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری را پیشنهاد دادیم که براساس آن روزهای پنجشنبه که در دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها کارمندان سرکار می‌رفتند، برای مشاغلی که امکانش باشد، قرار بر این شد که ۵ روز هفته، روز کاری باشد و ساعت کاری ۸ تا ۴.۳۰ باشد.

وی افزود: همینطور با توجه به اینکه مدارس پنجشنبه‌‌ها تعطیل است و امکان سفر برای خانواده‌ها در آخر هفته نبود، برای تحکیم خانواده دو روز پایانی هفته برای تمامی کارکنان تعطیل خواهد بود. جمع‌بندی ما این است که بهره‌وری ما افزایش پیدا خواهد کرد مجموعه‌هایی که خدمات مستمر باید بدهند، مانند بیمارستان‌ها و بهزیستی‌ها و بانک‌ها و اماکن ورزشی و‌ واحدهای نظامی هفت روز هفته خدمات ارائه می‌کنند و قانون مانند سابق است. این اصلاحیه به عنوان یک لایحه در مجلس تصویب و در نهایت اجرا شود.

رئیس سازمان اداری استخدامی درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی نیز گفت: همکاری مشترکی بین ما و کمیسیون اجتماعی مجلس وجود دارد. این موضوع در حال بررسی است؛ ملاحظاتی وجود دارد پس از آن طرح قابل بررسی خواهد بود.

بخشنامه افزایش حقوق کارکنان دولت تهیه شد

در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت نیز بیان کرد: بخشنامه‌ای باید در این خصوص تهیه می‌شد که شب گذشته این بخشنامه تدوین شده است. امیدواریم پس از ابلاغ، افزایش حقوق از اول مهر ماه برای کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری با نظام هماهنگ و بازنشستگانی که مشمول قانون خدمات کشوری هستند، عملیاتی شود. اگر پرداختی صورت نگیرد، به صورت معوقه در فیش‌های حقوقی اعمال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار