معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

راهکار افزایش پوشش تحصیلی در مناطق کم‌برخوردار تقویت مدارس شبانه‌روزی است

تهران (پانا) - نشست معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش روز یک‌شنبه هشتم آبان با حضور مدیر‌کل و کارشناسان دفتر آموزش دوره اول متوسطه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
راهکار افزایش پوشش تحصیلی در مناطق کم‌برخوردار تقویت مدارس شبانه‌روزی است

محمدمهدی کاظمی با اشاره به ایامی که متعلق به دانش‌آموزان است، گفت: روز دانش آموز و روز ملی مبارز با استکبار جهانی یک نماد است و در عقبه خود معانی فراوانی دارد و باید به عنوان یک درس آنها را به یاد داشته باشیم. بنابراین لازم است به موضوع مهم برنامه‌ریزی به منظور تبیین مسائل مرتبط با انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، برای نسل نوجوان و جوان توجه داشته باشیم.

وی یکی از مسائل اساسی آموزش دوره اول متوسطه را هدایت تحصیلی عنوان کرده و بر طراحی فرایندی برای استفاده از ظرفیت دبیران در کنار مشاوران به منظور شناسایی استعدادها و علایق دانش آموزان و هدایت آن­ها برای انتخاب مناسب تاکید کرد.

کاظمی ادامه داد: در راستای عدالت آموزشی، خواستار برنامه‌­ریزی و اقدام جدی مدیران و کارشناسان دفتر و مسئولین استانی، به منظور جلوگیری از افزایش دانش­ آموزان بازمانده از تحصیل هستیم.

وی تصریح کرد: امروز باید توجه ویژه­‌تر به مدارس شبانه‌روزی به عنوان یکی از راهکارهای افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل داشته باشیم؛ حمایت از این مدارس و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و اولیا، به منظور غنی سازی در فرایند آموزشی و پرورشی باید مدنظر باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با در نظر گرفتن نقش اساسی گروه‌های آموزشی به عنوان مرجع علمی و دیده‌بان آموزش، باید برای کاهش تعدد فعالیت‌ها و افزایش نظارت‌های هدفمند و راهبردی برای ارتقای کیفیت آموزشی و بهبود فرایندهای یاددهی و یادگیری گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار